אכזבה גדולה לרוכב הישראלי נדב רייסברג, שנאלץ לפרוש היום (רביעי) מהג'ירו ד'איטליה לשאחר ששבר את היד. רייסברג בן ה-23, הרוכב עבור ישראל פרמייר טק, התחרה לראשונה בגראן טור, בשנתו הראשונה על חוזה מקצועני.
היום, בקטע החמישי מגנואה ללוקה במערב איטליה, רייסברג היה מעורב בנפילה יחד עם הרוכב הבכיר של הקבוצה, מייק וודס הקנדי. למרות כאבים עזים בשתי ידיו, הוא עלה מחדש על האופניים וסיים את הקטע, אך לאחר שהובהל לבדיקת רנטגן התברר כי שבר את יד ימין. רופא הקבוצה קבע שעליו לפרוש מהמרוץ, והוא יטוס הלילה לביתו בג'ירונה להמשך טיפול.
2 צפייה בגלריה
הרוכב הישראלי נדב רייסברג
הרוכב הישראלי נדב רייסברג
ביש מזל. נדב רייסברג
(צילום: נועה ארנון)
2 צפייה בגלריה
הרוכב הישראלי נדב רייסברג עם ריילי פיקרל
הרוכב הישראלי נדב רייסברג עם ריילי פיקרל
רייסברג לצד ריילי פיקרל, שגם הוא נפצע במהלך המרוץ
(צילום: נועה ארנון)
רייסברג התייחס לפציעה: "קשה למצוא מילים כרגע ולתאר עד כמה אני שבור ומאוכזב. אם אנסה ממש, אני יודע שהדמעות יגיעו, אז אני מנסה להיאחז במחשבה שאצא מזה מחוזק, ועוד אחזור השנה לעשות גראן טור, אולי את הוואלטה. אני בדרכי הביתה עכשיו ואני לא מאמין שזה קרה לי. התכוננתי לזה כל כך, הייתי בכושר מצוין בימים הראשונים והכל נראה כה אופטימי ומבטיח ואז זה קרה. התכוננו ללכת קדימה לקראת העלייה, ורוכב אחד שניסה גם הוא לעלות גרם לתאונת שרשרת. חברי לקבוצה מייק וודס נפל, ואני, שהייתי על הגלגל שלו, עליתי עליו ועפתי למעלה. מיד ידעתי ששברתי משהו אבל חזרתי לרכוב והתפללתי שאני טועה. גם אחרי צילומי הרנטגן עוד קיוויתי שהרופא יאפשר לי להמשיך, אבל לא היה לי סיכוי. מדברים על זה שלא אוכל לרכוב במשך חודש לפחות. זה קשה מאוד לעכל אבל אני יודע שאתגבר".
החברים ואנשי הצוות המקצועי ניסו לנחם את רייסברג, שהגיע לתחרות בכושר מצוין. גם וודס נפצע, ואיתו רוכב קנדי אחר בקבוצה, ריילי פיקרל, אך שניהם ימשיכו. הספורט דירקטור של הקבוצה, רנה אנדרלה: "זה רגע קשה לנדב ולכולנו. הוא היה מעולה כאן, השתפר מיום ליום, והיו לנו כל הסיבות להאמין שהוא הולך לעשות ג'ירו מצוין. רוכב אחד ניסה לעלות קדימה בפלוטון וגרר נפילת שרשרת. נדב לא הצליח לחמוק ונפגע בידיו. אני שבור לב עבורו. הוא לקח זאת מאוד קשה ואני מבין אותו, אבל אמרנו לו: אתה צעיר ועוד תעשה דברים גדולים, גם העונה".
רייסברג עזב את התחרות כשהוא מדורג 164. בנז'מן תומא הצרפתי ניצח בקטע, טאדיי פוגצ'אר הסלובני ממשיך להוביל בדירוג הכללי.