אומרים שההיסטוריה נכתבת על ידי המנצחים, אך במקרה הזה לא פחות על ידי אלה שלא יודעים לנצח: מוטי מלכה לא עמד בלחץ והחמיץ פנדל בדקה ה־90, ובכך העניק עלייה דרמטית לנס ציונה, בעוד בצד השני של הטבלה, רעננה, שכבר הובילה על ראשל"צ – מוצאת עצמה בליגה א'. והאם ריינה תמשיך להיות הסינדרלה של המדינה גם בליגת העל? סיכום המחזור האחרון של הליגה הצפופה בעולם.
עונה שלמה התנקזה לבעיטה אחת: כפר קאסם לא רק חלמה לעשות היסטוריה – היא כבר הייתה שם. עם רגל וחצי, ועוד שתי אצבעות, בליגה הראשונה. הקבוצה מהמגזר פתחה את המחזור האחרון כשידה על העליונה, במקום השני שמוביל לליגה הראשונה. אך העניינים הסתבכו, וכפר סבא ששיחקה בספורטיביות נפלאה כבר כמעט ניצחה, אך החמצת פנדל של גיל יצחק (60) מנעה מזה לקרות.
1 צפייה בגלריה
בני ריינה
בני ריינה
בני ריינה בשיגעון
(צילום: עוז מועלם)
רק שזה לא היה הפנדל האחרון שנשרק במשחק, וגם לא ההחמצה האחרונה. כפר קאסם, שנמצאת ב־1:1, וחייבת ניצחון על מנת להעפיל לליגת העל זוכה לפנדל בדקה ה־90, כשהיא במרחק 11 מטרים מליגת העל. מסתבר, שאלו היה 11 מטרים יותר מדי עבורה. מוטי מלכה, עם בעיטה רשלנית, נעצר על ידי שוערה של כפר סבא, ובכך מעניק לנס ציונה וניר ברקוביץ' חזרה מתוקה לליגת העל, אחרי ניצחון 1:2 על בני יהודה בבלומפילד.
הטרגדיה של כפר קאסם, ובמיוחד של מוטי מלכה, תיזכר לדורות. החלום היה כל כך קרוב, והיה תלוי אך ורק בשחקניה של הקבוצה האדומה מהמגזר. ועכשיו, אחרי הפספוס הגדול, לו היו שותפים אלפי אוהדי כפר קאסם ביציעים, וביניהם חבר הכנסת עיסוואי פריג' ורבים אחרים, כפר קאסם עשויה למצוא את עצמה עוד שנים בליגת המשנה. נראה שהעבודה המנטלית עם אנשי המועדון לקראת העונה הבאה תהיה חלק אינטגרלי, ואף לא פחות חשוב מהחלק המקצועי.
הסינדרלה של המדינה: המועדון שנוסד רק ב־2016 הספיק לעשות מה שאף מועדון אחר בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי עוד לא הצליח לעשות. בתוך שש עונות בלבד – בני ריינה הצליחה להעפיל מליגה ג' לליגת העל, במסע סנסציוני שאיש לא חלם עליו. הכפר, שבו מתגוררים כ־19,000 תושבים, זוכה כעת להיות חלק בלתי נפרד מהכדורגל הישראלי, ויתמודד בעונה הבאה מול הגדולות ביותר, בתקווה להמשיך ולעשות היסטוריה גם בליגה הראשונה.
עם הבעלים סעיד בסול, והמאמן אדהם האדיה, שככל הנראה לאור ההצלחות ימשיך גם בעונה הבאה, תהפוך בני ריינה למועדון השני מהמגזר שישחק בליגה הראשונה בעונה הבאה, לצד בני סכנין.
רק השנה, בני ריינה הצנועה שהעפלתה מליגה א' לליגה הלאומית הייתה עוד טרייה, כמעט הצליחה לנצח את אטלאנטה האיטלקית במשחק ידידות, וסיימה ב־1:1 לאחר שספגה בדקה ה־ 93. כבר אז ידענו שיש ניצוץ מיוחד בקבוצה הזאת, ועכשיו אנחנו כבר לא צריכים הוכחות.
טרגדיה בלתי צפויה: הפועל רעננה פגשה את הפועל ראשל"צ באצטדיון ר"ג, בידיעה שתיקו יספיק לה כדי להישאר בליגה, לפחות זמנית, ולהתמודד ראש בראש מול הפועל כפר שלם מליגה א'.
רעננה, ששלטה היטב במשחק, גם עלתה ליתרון משער של בן אז'ובל (63) ולמעשה הותירה את ראשל"צ עם סיכויים אפסיים לכבוש שני שערים בזמן כה קצר ולהינצל לפחות זמנית מירידת ליגה. אך שאלה לא היו תקווה שווא, וכבר חמש דקות מאוחר יותר גבריאל לימה השווה את ל־1:1. ושם זה לא נגמר. העניינים המשיכו להסתבך עבור רעננה אף עוד יותר, כששחקנה שניר שוקר מבצע עבירה אגרסיבית וחסרת אחריות וסופג כרטיס אדום ישיר. ראשל"צ ממשיכה להילחם על חייה ולכבוד את השער השני, שאכן הגיע עמוק בתוך תוספת הזמן מהרגל של אוהד אלמגור. רעננה, שעד לא מזמן שיחקה בליגת העל, תמצא את עצמה בעונה הבאה בליגה א' אחרי משחק סיום עונה רשלני ונאיבי, בעוד ראשל"צ, שחילצה עצמה מהקבר, תתמודד בקרב קשה וישיר נגד כפר שלם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.