1 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים
שחקני ארסנל מאוכזבים
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
לפני שבוע זה הפך לרשמי - ארסנל הפסידה את האליפות למנצ’סטר סיטי. בשמונת המחזורים האחרונים ארסנל איבדה 15 נקודות מ-24 אפשריות, ואם כל זה לא מספיק, האוהדים כבר פחות מתגאים בקבוצה כמו בתחילת השנה.
מיקל ארטטה הגיע ב-2019 בתקופה מאוד קשה למועדון במטרה להביא רוחות של שינוי. במשך השלוש השנים הראשונות, איך נגיד, הקבוצה לא הבריקה אבל ההנהלה האמינה בדרך ונתנה לו את הגב שהוא צריך. ואז הגיעה העונה הנוכחית, וארסנל הפתיעה את כולם. ברגעים מסוימים כולם היו בטוחים שהיא הולכת לזכות באליפות על חשבון סיטי, אבל דווקא כשהכל נראה מושלם, הגיעה התקופה האחרונה שבה ארסנל התחילה לשחק נורא ואיבדה את התואר.
פה אני רוצה לשאול את השאלה הגדולה לגבי ארסנל: העונה האחרונה מוגדרת ככישלון או כהצלחה? לדעתי, הדרך הכי טובה להכריע בהחלטה קשה היא השוואת את הדברים הטובים מול הדברים הלא טובים, ולראות איזה צד משמעותי יותר.
נתחיל בשלילי: ארסנל הייתה בדרך הבטוחה לקחת את האליפות אחרי 20 שנה, והיא איבדה אותה בעקבות רצף משחקים רע. יותר מכך, התותחנים הובילו את הליגה במשך 32 מחזורים ועדיין סיימו ללא זכייה. מיותר לציין שסיטי הובילה את הליגה הרבה פחות מחזורים. אבל פה נגמרים הדברים הרעים של ארסנל העונה. אין יותר מה להוסיף.
בפן החיובי, ארסנל קיבלה את ההוכחה שהסגל שהיא בנתה יכול לזכות באליפות, רק צריך שינויים קטנים שאותם הם יעשו בקיץ. הסגל של ארסנל צעיר ועם הזמן הם ישתפרו כקבוצה אחרי השחקנים ירוצו יחד. השחקנים הצעירים הרוויחו ניסיון במעמדים הגבוהים - מלבד ז'סוס וזינצ'נקו לאף שחקן אין ניסיון בתחרות על הליגה. בעונה הבאה היא גם חוזרת לליגת האלופות, ובכך היא תתחיל להחזיר לעצמה את השם העולמי שהיה למועדון בעבר. בשנים שעברו מאז שארטטה הגיע היו לא מעט קריאות לפיטוריו, ושהוא לא המאמן המתאים להוביל את הקבוצה, אבל בזכות ההנהלה הקבוצה התקדמה בצלמו של הקואוץ'. דבר אחרון: בואו נודה בזה, די הגיוני להפסיד את האליפות למפלצת הכחולה ממנצ'סטר.
בסיכום כל הדברים, לדעתי העונה הזאת היא צעד משמעותי לעבר זכייה באליפות בעתיד הקרוב. זה ידוע שכל מסע גדול מתחיל בצעד קטן לעבר המטרה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.