מנצ'סטר סיטי עוברת עונה חלומית שיכולה להסתיים בטרבל. אחרי ההצגה מול ריאל מדריד בחצי גמר ליגת האלופות והנגיעה באליפות אנגליה, נראה שהמכונה המשומנת של פפ גווארדיולה לא תיעצר בקרוב.
עם זאת, יש שם אחד שלא מקבל מספיק במת קרדיט ולאחרונה החל לצוץ יותר. כל זאת למרות שהוא החלק הכי אפקטיבי של סיטי בשנים האחרונות. בעוד שכולם מתפארים מארלינג האלנד שהגיע העונה וקטף את אהבת האוהדים בסערה ועל קווין דה בריינה הבלתי נגמר ואליל הנצחי של הקהל, ראוי לציין בנוסף את אילקאיי גונדואן בן ה־32, שתרם לא פחות.
1 צפייה בגלריה
גונדואן חוגג
גונדואן חוגג
גונדואן חוגג
(צילום: רויטרס)
הגרמני מראה יכולת שיא ובמיוחד לאחרונה. כל פעם שצריך אותו כדי למשוך בחוטי הקישור הוא נמצא שם. למשל, בעונה הקודמת, מה שהבטיח לתכולים את האליפות היה אותו מופע הירואי שלו מול אסטון וילה. העונה הסיפור לא שונה, גונדואן ממשיך לבלוט בכל אספקט אפשרי, כולל מעורבות ישירה ב־16 שערים. לצד המספרים האינדיבידואליים, הקשר מוסיף הרבה אלמנטים של מנהיגות והקרבה.
כאשר גווארדיולה מונה למאמנה של סיטי, החתמתו הראשונה הייתה גונדואן שהגיע לקבוצה בגיל 25. אמנם הוא זכה בכמה תארים במדי דורטמונד, אך לא עלה לתודעה. אחרי שבעונה הראשונה הסיטיזנס לא זכו באף תואר, מ־2018 עד היום יש לרשות גונדואן וסיטי 11 תארים (ארבעה פרמייר ליג, ארבעה גביעי ליגה, צמד מגני כבוד וגביע FA). העונה קיבל סוף סוף גונדואן את הכבוד להיות הקפטן. עזיבת פרננדיניו השאירה את התכולים בצורך של מנהיג חדש על הדשא, וגונדואן עושה עבודה מדהימה בתחום הזה.
בקיץ הקרוב גונדואן מסיים את חוזהו ולפי לא מעט דיווחים ברצלונה בדרך לקחת אותו לשורותיה. הקטלונים, שכבר זכו באליפות העונה, יוכלו רק להרוויח. יגיע אליהם מנהיג מוכח, שיכול גם לעבות את הקישור ובנוסף להביא מימד של ניסיון שיסייע לצעירים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.