עוד הישג נהדר ללוחם הטאקוונדו הפראלימפי אסף יסעור, שזכה הערב (שישי) במדליית הזהב בפיינל גראנד פרי מנצ'סטר - הטורניר המסכם והאחרון של שנת 2023 אשר מעניק את מספר הנקודות הרב מבין כל התחרויות בסבב העולמי.
יסעור, שלפני פחות משלושה חודשים זכה באליפות העולם והבטיח כבר את מקומו במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024, השלים מבחינתו שנה חלומית. ברבע הגמר היום במנצ'סטר גבר יסעור על יריב מונגולי 15:46 ובחצי חלף עם 27:31 צמוד על לוחם מטייוואן, אותו ניצח גם בגמר אליפות העולם האחרונה. בקרב על התואר הרשים עם 16:41 על בופה קונג הצרפתי וחגג את הניצחון כשהוא עטוף בדגל ישראל.
3 צפייה בגלריה
יסעור עטוף בדגל ישראל לאחר הניצחון בגמר
יסעור עטוף בדגל ישראל לאחר הניצחון בגמר
יסעור עטוף בדגל ישראל לאחר הניצחון בגמר
(צילום: Ben Roberts Photo/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
אסף יסעור ומדליית הזהב
אסף יסעור ומדליית הזהב
אסף יסעור ומדליית הזהב
(צילום: איגוד הטאקוונדו הבינ"ל)

סיפור שריגש מדינה שלמה

סיפורו של יסעור בן ה-21 ריגש מדינה שלמה. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות. המגבלה שממנה סבל יסעור לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט. להפך.
תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג. הוא כתב בפוסט מרגש ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. גם שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה. מאז הוא מתאמן עם ספורטאי נבחרת ישראל, ספורטאים בריאים ברמה גבוהה שאינם סובלים ממוגבלות, ואף זכה במאי 2021 בתחרות שבה השתתפו ספורטאים בלי נכות. החלום הגדול, כמו שבטח אתם מתארים לעצמכם, זה מדליה במשחקים הפראלימפיים בפריז 2024.
3 צפייה בגלריה
יסעור
יסעור
יסעור במהלך הגמר מול קונג הצרפתי
(צילום: Ben Roberts Photo/Getty Images)
"תמיד מרגע הפציעה, החלומות הם רק על העתיד, על המטרות שאני רוצה להשיג. לא התעסקתי לרגע אחד במה שקרה. כמובן שזה משהו שאני מדבר עליו, אני עושה הרצאות על אותו יום, אבל המחשבות בלילה, בעיקר לפני תחרויות, זה שאני מדמיין את עצמי על הפודיום. אני מקבל את מה שקרה באהבה ומנסה להפוך את ההזדמנות הזו למשהו מדהים", אמר בריאיון ל-ynet בשנה שעברה.