בתקופה האחרונה מכבי ת"א מרגישה מחוברת יותר, השחקנים עצמם התחילו אט אט להבין את מקומם בסגל, כולל ווב השביעי וריברו הקובני (נחשו מה אמיתי ומה לא). כעת, בתחילת חודש אפריל, כשהדברים בליגה השנייה בטיבה בעולם מתחילים להיות מכריעים - מכבי נראית כמו קבוצה מלוכדת, אולי הכי נכונה ומדויקת שלבשה צהוב מאז עונת 2013/14. 17 ניצחונות רצופים בכל המסגרות, שישה רצופים ביורוליג - זה הרצף. אם תנצח הערב מול ברצלונה, תשלים מכבי את רצף הניצחונות השלישי באורכו בהיסטוריה שלה (41 ניצחונות בעונת 1981/82, ו-31 ניצחונות בעונת 2004/05).
בחזרה להווה. למרות שכלל הניצחונות מהרצף ביורוליג היה נגד קבוצות שהן לא טופ אירופי, ההרגשה היא שמכבי לא מסוגלת להפסיד, לא משנה מה יבוא מולה. מכבי מבססת עצמה כקבוצה מובילה העונה באירופה, לפניכם הנתונים החשובים בהם הצהובים ממוקמים גבוה, גבוה מאוד:

1 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
(צילום: עוז מועלם)

נקודות למשחק - מקום שני (87.6 בממוצע , שנייה לריאל) אסיסטים - מקום שני (19.4 בממוצע, שנייה לריאל) ריבאונדים - מקום שלישי (35.9 בממוצע, פחות מריאל ומהכוכב) ריבאונד התקפה - מקום ראשון (13 בממוצע, מעל הכוכב) חסימות - מקום שני (3.3 בממוצע, שנייה לריאל) אחוזים ל-2 נקודות - מקום ראשון (22.7 בממוצע, מעל ברצלונה) אחוזים מקו העונשין - מקום שני (16.1 בממוצע, שנייה לריאל).
הנתונים שמצביעים הכי הרבה על ההצלחה של קטש וחבורתו הם האסיסטים, מקום שני במפעל רק לריאל מדריד, מה שמדגיש את הפרגון ואת שיתוף הפעולה בין השחקנים. הכדורסל שוטף ונאה לעין. בנוסף, נתון מרשים ביותר הוא ריבאונד הנתקפה, מקום ראשון במפעל! וזה עוד כשמדברים על קבוצה ששיחקה בשבועות האחרונים עם סנטר אחד אמיתי (ניבו). נתון זה הוא לא פחות מקריטי, ומייצר עוד צ'אנסים לקלוע את הכדור לתוך החישוק הכתום.
במידה שהצהובים יגיעו לפלייאוף ויקבלו יריבה שניתן לעשות מולה משהו (הכל חוץ מריאל מדריד), אפשר להתחיל לחלום על פיינל פור, לא רחוק מהמציאות. העונה, בניגוד לעונות קודמות, מעבר לריאל אין קבוצות בלתי מנוצחות, אין קבוצות מפחידות. מכאן מגיע המתח השורר ביבשת אירופה, המיקומים לא סגורים והפליי-אין עצמו בהחלט מוסיף עניין.
שימו לב לחלק מההגדרה לקבוצת ספורט, הפואנטה תגיע לאחר מכן: "אנשים מאורגנים שמתחרים על ניצחון. חברי הקבוצה פועלים יחד למען מטרה משותפת, לרוב חברי הצוות מגדירים מטרות, מקבלים החלטות, מתקשרים, מנהלים קונפליקטים, ופותרים בעיות באווירה תומכת ובוטחת על מנת לממש את מטרותיהם". האמת היא שקריאה נוספת של הטקסט מעלה כי ניתן לחשוב שהוא נכתב על מכבי תל אביב במיוחד. נקודה למחשבה.
החבורה של קטש פותרת בעיות, מגיבה בזמן, משחקת עם השחקנים הנכונים, בצורה מדויקת. לכל שחקן יש תפקיד. כרגע כל הקרדיט מגיע לצוות המקצועי שטען בקיץ האחרון, ונראה שצדק, שההחתמות ישדרגו את הסגל הצהוב ויהפכו אותו לשלם יותר.
מכבי מגיעה למאני טיים של העונה כשמרבית הסגל נמצא בכושר יוצא מן הכלל. מקור נוסף לאופטימיות, הוא הצוות המסייע: דווקא ג'ונדי, בלאט, ריברו, ווב וקליבלנד מהווים סיבות מרכזיות להצלחה. החבורה הזו עולה לפרקט ונלחמת לשמור על רמת המשחק בעינה. לצהובים כוח אש אדיר, המגיע בדמות ווייד בולדווין שהתחפש העונה לפארקר, מבונזי קולסון היציב, ניבו הקפיצי האדיר וגם מלורנזו בראון שלעיתים מגיע לשחק. בתוספת השחקנים המשלימים הכתובים מעלה, מכבי תל אביב הפכה עצמה לקבוצת כדורסל מאוזנת ובריאה. את כל זה ניתן לדעת רק על ידי התבוננות בהלך הרוח של השחקנים.
בסיטואציה הנוכחית, כשאין את יד אליהו הישן עם הרעש, האוהדים והאווירה, מכבי תל אביב מוצאת דרכים לנצח מחוץ להיכל שלה - 18 ניצחונות ביורוליג, שזה טוב, שזה לא היה בעונה אשתקד. עובדה זו הופכת את המאזן 13:19 למרשים עוד יותר, במיוחד בהתחשב במלחמה השוררת במדינתנו הקטנה וכל ההשפעות השליליות על הקבוצה בעקבות זאת - מצב מנטלי, מרחק מהבית, טיסות, עייפות, עומס. להמשיך?
בשורה התחתונה, הפאזל הושלם והמטרה בהחלט השתנתה, אפשר לומר שהפכה למטרה גבוהה יותר. מכבי יודעת שהיא שווה יותר מפלייאוף. בעונה כזו, בה הצהובים ניצחו וניצחו כנגד כל הסיכויים וכנגד כל העולם, הכל אפשרי. האם זה מה שייתן למכבי תל אביב את הכרטיס המיוחל לפיינל פור? הזמן יעשה את שלו…
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.