נוריץ'

בשנה שעברה בצ'מפיונשיפ היא דהרה אל המקום הראשון ועלתה בקלילות לפרמייר ליג, אבל בשנים האחרונות היא קבוצת נדנדה שעולה ויורדת ללא הרף. האם הפעם יש לה סיכוי להישאר בליגה הבכירה? אני מאמין שהיא אחת המועמדות לירידה, אך בסופו של דבר תישאר.

2 צפייה בגלריה
טימו פוקי מאוכזב
טימו פוקי מאוכזב
טימו פוקי
(צילום: גטי אימג'ס)

שני השחקנים שנוריץ' הייתה תלויה בהם בשנה שעברה היו החלוץ טימו פוקי והקשר אמיליאנו בואנדיה. החלוץ הפיני סיים את העונה שעברה עם 26 שערים והוסיף עוד 4 בישולים, בעוד הקשר הארגנטינאי חיבר 15 שערים ל-15 בישולים. אבל בואנדיה נמכר לאסטון וילה, ומשאיר אחריו בור גדול מאוד, הן מבחינת היצירתיות והן מבחינת הפיניש (אולי החלוץ בן ה-20 אדם אידה יעשה קפיצה מדרגה בנושא הזה). גם הקשר אלכסנדר טטיי עזב לרוזנבורג.
המאמן הגרמני דניאל פארקה יתקשה להגיע רחוק יותר ממאבקי ההישרדות, אבל הוא לפחות מכיר אותם היטב, בתור מי שמאמן את הקבוצה מאז 2017 ועבר איתה הכל. הוא ריענן את הסגל בכמה שמות חדשים, והמעניין מכולם הוא קשר צ'לסי ונבחרת סקוטלנד בילי, שהגיע כדי לצבור ניסיון. פייר ליס-מלו הוא קשר צרפתי בן 28 שבשנה שעברה כבש 4 שערים והוסיף עוד 2 בישולים בניס, אבל המחליף בעמדה של בואנדיה הוא מילוט ראשיצה מקוסובו, הקיצוני מוורדר ברמן שמחזיק בפוטנציאל גדול.

ווטפורד

עוד קבוצה שירדה וחזרה תוך עונה אחת. בניגוד לנוריץ', יש לה שם אחד שהוא תמיד הברומטר שלה, וחלק גדול מהירידה הקודמת נבע מכך שהחמיץ חצי עונה בגלל פציעה: החלוץ טרוי דיני (33). הרבה יהיה תלוי בו ובאיסמעילה סאר, כובש המצטיין של הצרעות בעונה שעברה (13 שערים). החלוץ הנורבגי הוותיק ג'ושוע קינג הוא חיזוק מצוין כהעברה חופשית, וגם שחקן מנוסה כמו המגן דני רוז מטוטנהאם.

2 צפייה בגלריה
טרוי דיני
טרוי דיני
טרוי דיני
(צילום: רויטרס)

החלק הקדמי כולל גם את החלוץ הניגרי עמנואל דניס שהרשים בקלאב ברוז' ואת הברזילאי הצעיר (19) ז'ואו פדרו, שכבש בשנה שעברה 9 שערים ובישל פעמיים, ולדעתי יכול להיות ההפתעה של הקבוצה מהספסל. הסגל מעניין מאוד ושווה הישארות.
אבל על כל עולה חדשה מוטלת חובת ההוכחה, וגם על הבעלים שהחליף מאמנים כמו גרביים בשנים האחרונות. כרגע מדובר בספרדי סיסקו, שלפני ווטפורד אימן רק את דינמו טביליסי הגיאורגית.

ברנטפורד

קבוצה המבוססת על הרבה צעירים, שבסיום העונה שעברה העפילה לראשונה בתולדותיה לפרמייר ליג במתכונתה הנוכחית. בליגה הבכירה היא לא שיחקה כבר 74 שנה. הבסיס הוא דנמרק - החל מהמאמן תומאס פרנק ועד לששת שחקני הסגל הדנים, ששניים מהם שיחקו עם דנמרק ביורו האחרון, כריסטיאן נורגור ומתיאס ינסן. האחרון הוא מבחינתי נקודת האור של הדבורים, קשר איכותי.
כדאי לשים לב לחלות אייבן טוני, שעורר עניין רב בקרב קבוצות פרמייר ליג אבל נשאר בברנטפורד. הוא התחיל בליגות הנמוכות של אנגליה ונמצא בהתקדמות מטורפת, חלוץ מהיר שעושה הרבה צרות להגנות. בשנה שעברה הוא סיים עם 33 שערים והוסיף עוד 10 בישולים! פשוט נתונים מדהימים, שגם נתנו לו את שיא הכיבושים לעונה אחת בצ'מפיונשיפ.
בנוסף לטוני ישנם עוד שני שחקנים ששווה לשים עליהם עין. הראשון הוא הקשר הספרדי סרג'י קאנוס, השני הוא החלוץ הצרפתי בראיין אמבמו. הסיכויים נגדה, אבל ההתלהבות יכולה לסחוף את ברנטפורד לתוצאות טובות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.