בשיתוף המכביה ה-21


החל מניטור פיזיולוגי מרחוק, דרך מכשיר לשיפור הביצועים עבור ספורטאים צעירים ועד טכנולוגיות שמביאות מהפכה לשידורי ספורט חיים - ישראל היא מעצמת הייטק במגוון תחומים, וגם בעולם הספורט והכושר, יש לישראל מספר רב של חברות המתגאות בפיתוחים חדשניים והצלחה בינלאומית. צפו בסרטון על הפיתוחים החדשים בראש הכתבה:
על מנת לאפשר לקהל הרחב להכיר מקרוב את החברות הפועלות מישראל, המכביה ה-21 כללה ברשימת האירועים שלה את כנס "ספורטק", היוצר מפגש בלתי אמצעי עם סצנת הספורט-טק הישראלית. הפיתוחים פורצי הדרך שהוצגו בכנס נעים בין רפואת ספורט, שיפור ביצועים, שידור ומדיה, סטטיסטיקה, אוהדים ועד מרצ'נדייז. הכנס התקיים אתמול (יום ג') בוולודרום בתל אביב.
רואי הסינג, מנכ"ל המכביה, דיבר על הקשר בין ספורט לטכנולוגיה: "החלטנו לשלב בין העולמות הספורטיביים והטכנולוגיים כדי להראות את החיבור הכל-כך נכון בין שני העולמות. ברגע שראינו שפה במדינת ישראל יש מוחות כל כך מבריקים, שיתרמו לטכנולוגיה גם בעולמות הספורט, הבנו שהמקום שלנו כמכבי תנועה עולמית, זה לתת להם את הפלטפורמה להתרחב ולצאת מגבולות המדינה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
ארז טל מ-AR 51 מספר כי בחברה פיתחו "טכנולוגיות עמוקות ללכידת תנועה. אנחנו עוקבים אחרי מספר רב של אנשים בשטח גדול, ויודעים לשדר את המשחק בזמן אמת לאנשים בבתים. המהפכה הבאה נמצאת במשקפי AR המאפשרים לאנשים לצפות בבית בתלת-מימד, והם לא יצטרכו טלוויזיה. העתיד של כל הטכנולוגיה, לא רק של הספורט, עובר לתחום של AI ו-MACHINE LEARNING, מחשבים יודעים 'להסתכל' כמו אנשים".
אדם גרינקר מחברת Sency סיפר כי החברה "מבוססת קומפיוטר ויז'ן, כך שאנחנו רואים בן-אדם אל מול המצלמה של הטלפון בלבד, מבקשים מאותו בן-אדם לבוא ולבצע איזושהי פעולה, מזהים איך הוא מבצע את הפעולה, ויודעים לראות את כל חלקי הגוף בזמן אמת לדעת לתת פידבק איכותי וכמותי".
איתי אינגבר, מנהל מכירות ב-Griiip - הפעילה בתחום הספורט המוטורי, סיפר כי בחברה "אוספים דאטה בזמן אמת מהרכבים והטיימינג של המסלול, מנתחים בזמן אמת ומנגישים את הנתונים ללקוחות - צופי טלוויזיה, חברות הימורים או יצרניות הרכב".
2 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
מיקי תמיר מ-CamHera סיפר כי "יש מחקרים שמראים שמה שמונע את ההתקדמות של ספורט הילדים והנערים, זה אלמנט הכיף, מה שגורם להם להפסיק לשחק אחרי שלוש שנים. אנחנו מספקים שירות וידאו אוטומטי לגמרי לשחקן המתאמן, באמצעות מצלמת רחפן מיוחדת ואיכותית. התחלנו בכדורסל, אבל מתכננים להגיע לכל ענפי הספורט". תמיר הוסיף כי "העתיד הולך לקראת ספורט שנשלט כמעט כולו טכנולוגיה - המאמן יהיה וירטואלי, השיפוט יהיה וירטואלי, האימון יהיה הרבה יותר טכנולוגי מבחינת אספקת נתונים אוטומטית. אני חושב שזה יעשה את הספורט הרבה יותר טוב, הרבה יותר מוצלח, שחקנים יוכלו להתקדם הרבה יותר מהר".
האירוע התקיים בשיתוף מכון היצוא, שמסייע לחברות המשתתפות בבניית מיזמים משותפים ופעילות בינלאומית.
בשיתוף המכביה ה-21