ביום שישי נשמע את שריקת הפתיחה לליגה הטובה בעולם, לאחר עוד קיץ ארוך ומייגע, מלא בהעברות מרגשות והמתנה בלי פוסקת שכבר הטריפה כל אוהד. הפרמייר-ליג חוזרת ובענק עם המון הפתעות. אמנם מנצ'סטר סיטי זכתה בתואר שלוש שנים ברצף וחמש פעמים מאז שפפ הצטרף למועדון, אבל העונה היא תצטרך להילחם הרבה יותר קשה כדי לשמור על האליפות, משום ששאר הקבוצות בליגה הלכו והתעצמו.

הביג 6

מנצ'סטר סיטי: אז נכון שהקבוצה הטובה במנצ'סטר בעשור האחרון נכנסת לעוד עונה כפייבוריטית ברורה, אבל מכירות של שני שחקני מפתח, מחרז וגונדואן, יוכלו לפגוע באלופה המכהנת. אומנם העזיבה תכביד על שאר שחקני הסגל בגלל המחסור ברוטציה, אבל ההחתמה של צמד הקרואטים, קובאצ'יץ’ וגבארדיול, בהחלט תרכך את המכה. שחקנים מנוסים בעלי יכולת אדירה שתיתן קרב על כל דקה שאפשר לקבל.

2 צפייה בגלריה
יושקו גבארדיול
יושקו גבארדיול
יושקו גבארדיול
(צילום: מנצ'סטר סיטי)

ארסנל: התלמיד המופלא של גווארדיולה, מיקל ארטטה, הוא אחד השמות המבטיחים בעולם הכדורגל. ארסנל הצעירה אך מבטיחה החליטה לתת עוד דחיפה ענקית שתעזור למנף את סיכויי ההצלחה, לא רק בליגה אלא גם בליגת האלופות. הוצאה של 270 מיליון אירו על שחקנים מצוינים כמו דקלן רייס, יוריין טימבר וקאי האברץ, הציבה אותה כקבוצה שהשקיעה הכי הרבה כסף לאורך הקיץ.
מנצ'סטר יונייטד: גם יונייטד החליטה להוציא לא מעט על מנת לשדרג את הסגל. חלוץ, קשר יוצר ושוער היו הדרישות של טן האח, וזה בדיוק מה שקיבל. הוצאה של מעל 200 מיליון אירו על שלושת השחקנים - רסמוס הוילון הדני שהראה ניצוצות באטאלנטה, מייסון מאונט שאיכזב בעונה הקודמת אבל תחת המאמן הנכון יכול לחזור לשגרה, ואנדרה אוננה שסיים את הקמפיין שלו עם אינטר כאחד השוערים הטובים בליגה. בכל אופן, המחירים מופקעים אף הגיונים בהתאם לדרישות של טן האח.
ליברפול: המאמן הענק יורגן קלופ שאיכזב בעונה הקודמת כבר יודע שאם ימשיך ככה, מקומו כבר לא יהיה כל כך מובטח למרות כל התהילה שהביא למועדון. גם הוא חיפש הקיץ דרך להעצים את קבוצתו ואכן עשה זאת, אבל משום מה, רק בהיבט ההתקפי. הגעתם של שני שחקני ענק באה על חשבונם של אגדות ליברפול. הנדרסון, פירמינו, פאביניו ומילנר פינו את מקומם על מנת לעזור לקלופ לחזור מ-2020. זוכה המונדיאל, אלכסיס מק אליסטר, והקשר ההונגרי של לייפציג, דומיניק סובוסלאי, מצטרפיןםלחלק התקפי עמוס. מצד שני, ההגנה ממשיכה להיחלש מכיוון שוואן דייק מעבר לשיא שלו, ג'ואל מאטיפ מאוד פציע, קונאטה עוד לא השתקם בליגה כמו שציפו ממנו וטרנט לא מכיר את המושג ״הגנה״.
צ'לסי: הקבוצה שאיכזבה הכי הרבה אוהדים בעונה הקודמת ומחליפה מאמנים כמו זוגות גרביים, תחפש דרך לפרוץ חזרה אל הבמה האירופית. טוד בוהלי ממשיך עם הגאונות העסקית שלו: הוא הוציא גם הקיץ יותר מ-230 מיליון אירו, אך הכניס הרבה יותר מזה. היה מאוד קל לבולי להיפטר מעודף השחקנים, משום שהסעודים חיפשו שמות ולא יכולת. רצון המועדון להיפטר משחקנים איכותיים ומאכזבים פתח את הדלת לקבוצות אחרות להן הם יתאימו. צ'לסי החתימה שחקנים מצוינים בעלי פוטנציאל אדיר כמו אנקונקו שירצה להמשיך את הרצף החם של מעל 15 שערים בעונה וניקולס ג'קסון, שהספיק לכבוש צמד ולבשל שלוש פעמים בהכנה. בעזרתו של המאמן החדש אך מנוסה, מאוריסיו פוצ'טינו שאימן בעבר את טוטנהאם ופריז סן-ז'רמן, הציפיות יהיו גבוהות.

2 צפייה בגלריה
מאוריצ'יו פוצ'טינו
מאוריצ'יו פוצ'טינו
מאוריסיו פוצ'טינו
(צילום: EPA)

ניוקאסל: המועדון החדש בשישייה הגדולה לא איכזב הקיץ לאחר שהחתים שחקנים מנוסים גם בליגה וגם במפעלים האירופים. אמנם ניוקאסל לא ביזבזה כמו שאר יריבותיה, אבל לא נופלת מהן מבחינת האיכות שצירפה. סנדרו טונאלי הגיע בדמעות משום שעזב את קבוצת הילדות שלו, ועד כה השתלב יפה מאוד במשחקי טרום העונה. בנוסף אליו הגיעו צמד האנגלים הארווי בארנס, שימלא את מקומו של אלן סנט מקסימן שנמכר, וטינו ליברמנטו שישפר את עמדת המגן השמאלי. יש המון לחץ על כתפיו של אדי האו, משום שזאת הפעם הראשונה שלו כמאמן בליגת האלופות, וגם הפעם הראשונה של ניוקאסל במפעל בשני העשורים האחרונים.

העברות נוספות

שלושה שחקנים מחוץ לרשימת הגדולות, שלפי דעתי נשמע הרבה את שמותיהםם העונה עקב התרומה וההשפעה הגדולה שצפויה להיות להם על קבוצותיהם החדשות.
ג'יימס מדיסון שכבר הוכיח את יכולתו בליגה האנגלית, ועכשיו יש לו מאמן חדש, אנג' פוסטקוגלו, שישתמש בו בטוטנהאם בצורה הרבה יותר התקפית ממה שהיה רגיל בלסטר; מוסא דיאבי שמגיע לאסטון וילה, שגם העונה תשאף לסיים במעמד אירופי, לאחר עונה נפלאה בבאייר לברקוזן בה סיים עם תשעה שערים ושמונה בישולים; ז'ואו פדרו ששבר את שיא ההעברה של ברייטון לאחר עונה משובחת כחלוץ משנה בווטפורד, וייכנס היישר להרכב הפותח הנורא התקפי של דה זרבי, בו יהיה בעל משמעות עצומה.
אין ספק שהעונה הקרובה תהיה מלאת רגש וגם אכזבות, אבל מה שבטוח זה שלא יהיה לנו, הצופים, משעמם. תקווה נוספת שכולנו מאחלים שתתגשם היא הפריצה של מנור בקבוצתו החדשה טוטנהאם, למרות שהוא צפוי להילחם על דקות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.