כלי התקשורת התחרו ביניהם על כמות הסופרלטיבים למכבי חיפה ולשחקנים אחרי הניצחון על יובנטוס, ככל הנראה בצדק, כי היריבה היא קבוצת ענק גם כשהיא באחת התקופות הגרועות שלה בשנים האחרונות, והמשחק לא היה עבורה לפרוטוקול, אלא משחק של להיות או לחדול.
מטבע הדברים, עיקר הכותרות שייכות לכובש צמד השערים עומר אצילי, לשחקני ההגנה שבשילוב של יכולת ושל הקרבה הצליחו לנעול את הרחבה, וכמובן לצמד הקשרים שפשוט העלימו את מרכז השדנ האיטלקי, אבל אני רוצה להקדיש את השורות הבאות דווקא לאחד שלא הצליח לעשות את מה שמשלמים לו לעשות, ובכל זאת מבחינתי ההשפעה שלו על המשחק היא עצומה - פרנצדי פיירו. לצופים ולתקשורת, המכורים לסטטיסטיקה ולמספרים, נוח להיצמד לעובדות היבשות - פיירו לא כבש אף שער בשלב הבתים, וכבש בליגה רק שער אחד - שער הניצחון בבאר שבע, אבל המספרים מפספסים לגמרי את מה שפיירו עושה להגנות של הקבוצות היריבות, גם באירופה.

1 צפייה בגלריה
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה מול דניאלה רוגאני שחקן יובנטוס
פרנצדי פיירו שחקן מכבי חיפה מול דניאלה רוגאני שחקן יובנטוס
פיירו מול רוגאני
(צילום: עוז מועלם)

בדקה הרביעית הוא עלה מול רוגאני ונגח לשער - שצ'סני הציל. בדקה השביעית עוד הגבהה של קורנו ופיירו כבר לקח איתו שלושה בלמים שניסו לבלום אותו לכיוון השער, והשאיר את מרכז הרחבה פנוי לגמרי לאצילי כדי לנגוח/לדחוק את השער הראשון. הוא המשיך ובישל את השער השני לאצילי, אבל גם בלי זה - הנוכחות שלו, הלחץ שלו על הבלמים - פיירו מייצר להגנת היריבה עבודה כל הזמן, הוא מעייף אותם, הוא מפנה שטחים לשאר השחקנים. דין דוד לא יכול לפרוץ כמו שהוא פרץ אם הבלמים לא מחפשים כל הזמן את פיירו, וכך ההשפעה שלו עצומה, ובסוף גם השערים יגיעו.
ומילה אחרונה על אצילי - שמעתי לא מעט תהיות למה בכר הוציא אותו כבר בדקה ה-60, והתשובה היא מאוד פשוטה: יובנטוס שלחה עוד ועוד שחקנים לאגף השמאלי שלה (קוסטיץ', סנדרו וראביו היו שם כל הזמן), ולאצילי נגמר הכוח לרוץ להגנה ולסגור אותם, ומה שהיה חשוב לבכר זה הגנה. בסיכוי להבקיע שער שלישי לעומת הסיכון לספוג הוא בחר, בצדק, להקטין סיכונים. זו גם הסיבה שאצילי הוא כוכב ענק בישראל שלא הצליח להשאיר חותם באירופה - אין לו כושר לרוץ 90 דקות גם בהגנה וגם בהתקפה, וזה הרווח הגדול של מכבי חיפה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.