שבת על טהרת הפלייאוף התחתון היא עינוי שאמור לצאת מחוץ לחוק, המועצה לזכויות האדם של האו"ם צריכה לטפל בכך ולמנוע מאוהד הכדורגל הישראלי את הדבר הזה. ארבע קבוצות נלחמות לכאורה נגד הירידה (בית"ר והפועל ירושלים, נוף הגליל ומכבי פ"ת), ומתוכן רק אחת באמת נלחמת על ההישארות (בית"ר, היחידה שהתנפלה על הפלייאוף הזה ובאה לנצח). השאר היו כנראה מעדיפות שהמשחקים יוכרעו בהטלת מטבע.
ואם זה לא מספיק, את כל הטוב הזה אנחנו מקבלים יחד עם בונוס של יציעים ריקים. ממכבי פ"ת ונוף הגליל אין מה לצפות בנושא הזה, אבל הפועל ירושלים מאכזבת. הרבה מאוד רעש עשתה קבוצת האוהדים כשעלתה, והבטיחו לנו הרבה צבע. אולי הכוונה לצבע אפור.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי פ"ת
שחקני מכבי פ"ת
שחקני מכבי פ"ת. רוצים להישאר?
(צילום: עוז מועלם)
למשחק הבית האחרון מול נוף הגליל הגיעו 1,954 צופים בלבד, ועל הכדורגל הרע על הדשא אין מה להוסיף. להפועל ירושלים יש לא מעט אוהדים שמחזיקים בעמדות בכירות בתקשורת, ואין ספק שהם עשו עבודה מעולה בלמכור לנו שהאימפריה חוזרת ושמעכשיו הליגה הולכת להשתנות. אפילו את האוהדים שלהם זה לא משכנע. לאדומים יש הרבה יוזמות מבורכות מחוץ למגרש, וזה חשוב מאוד. אבל גם למה שקורה על הדשא צריך להתייחס מדי פעם. הקבוצה שלהם היא אחת הקבוצות הכי מדכאות בליגה, ואנחנו מדברים על ליגה שיש בה את מכבי פ"ת ומ.ס אשדוד. הכדורגל האיום מאפיל על כל הדברים הטובים שהמועדון הזה עושה. חבל.
בית"ר הרבה פחות מסודרת מהפועל ירושלים כרגע, ואין לה יומרות לחנך את כל העולם, אבל בניגוד לצד השני של העיר היא הרבה יותר פרקטית. היא עשתה את השינוי הנדרש על הקווים והביאה את אחד המאמנים הכי טובים בישראל, היא הורידה את הפרופיל התקשורתי למינימום האפשרי והצליחה לנקות את רעשי הרקע ולהתרכז רק בכדורגל. אם הפועל ירושלים הייתה עושה שינוי כזה ומנצחת שני משחקים בפלייאוף התחתון – לא היינו מפסיקים לשמוע על זה. יוסי אבוקסיס ראוי להרבה יותר קרדיט על מה שעשה בבית וגן.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. מגיע לו קרדיט
(צילום: גיל נחושתן)
אבוקסיס הגיע לקבוצה מפורקת לחלוטין: בעלים חשוד בפלילים, אלימות של לה פמיליה, ובנוסף גם שחקנים שכל קשר בינם לבין בית"ר ירושלים מקרי בהחלט. המאמן הוא אחד שיודע לפקס את השחקנים שלו ולסדר להם את הראש. דוגמה לכך ראינו אמש כאשר צרח על אורן ביטון שהיה בדרכו להתעמת עם אחד משחקני נוף הגליל. עוד לפני שביטון התחיל מהומה, אבוקסיס זינק עליו והרגיע אותו. יש לבית"ר מנהיג על הקווים.
עוד אין מאמן לנבחרת ישראל, ולפני שיוסי בניון נוסע עד ספרד כדאי לו לשים לב ליוסי אבוקסיס. ניסיון בנבחרת כשחקן עבר? יש. כריזמה? יש. הצלחות עם אנדרדוג? יש. יכולת להסתדר עם כוכבים בעיתיים כמו ירדן שועה וז'וזואה? בהחלט. המאמן הראוי ביותר לנבחרת ישראל כרגע. אם לא מביאים את פפ גווארדיולה, אין סיבה לא לתת ליוסי אבוקסיס הזדמנות.
3 צפייה בגלריה
יוסי בניון
יוסי בניון
יוסי בניון. בשביל מה מאמן זר?
(צילום: יובל חן)

בד היוטה נקרע

אחד הדברים הראשונים שג'ורדי קרויף עשה כשהצטרף למכבי תל אביב לפני עשור היה לסלק את התקשורת מקריית שלום ולהסתיר את המתחם עם בד יוטה, כך שאף אחד לא יוכל לתצפת על האימונים. עשר שנים עברו ואוהדי מכבי ת"א קמים בבוקר וקוראים בכל האתרים כי כוכב קבוצת הנוער אוסקר גלוך ייפתח בהרכב מול מכבי חיפה.
אם לא מדובר בהדלפה מכוונת שאמורה לבלבל את הירוקים, אז הקטע הזה הוא קצת עצוב. מועדון שהתגאה ששום דבר לא דולף ממנו, שכל הכביסה המלוכלכת נשארת בבית, מגלה שההרכב שלו לקראת משחק חשוב כבר נמצא בידי התקשורת. ההקפצה של גלוך לקבוצה הבוגרת היא מבורכת, אבל כל החגיגה התקשורתית הזו סביבו עלולה להזיק לו. אבל יותר גרוע מזה: ההדלפות הרבות שיוצאות מכיוון קריית שלום מעידות על ניהול לקוי. לא פלא שהקבוצה מקרטעת העונה.