הקשר ‎רובן נבש, אשר גדל במדי פורטו מילדות כאוהד מסור, הצליח להתברג בקבוצה הבוגרת ושבר שיאים אירופיים ופורטוגליים - אבל הוא מיוחד בכך שלמרות שזכה להתעניינות משלל מועדוני פאר בגיל 20, בשנת 2017, הוא החליט לחתום בעצת סוכנו דווקא בוולבס שהייתה אז בליגה השנייה באנגליה. בתחילה, אוהדים רבים זילזלו והרימו גבה על בחירתו. ‎"איך שחקן כלכך גדול מרשה לעצמו להצטרף למועדון כזה?" הם תהו. אבל ‎לא לקח הרבה זמן עד שהמעריצים המפקפקים הבינו שדווקא וולבס הוא המועדון המושלם עבורו לצמוח.
‎וולבס, הפועלת רבות בשוק הפורטוגלי, רכשה את נבש מפורטו תמורת 18 מיליון אירו. בזמנו היה מדובר ברכש היקר ביותר בתולדות וולבס, שנחשב לאחד הכשרונות הגדולים בכדורגל העולמי והפורטוגלי בפרט. ו‎להפתעת כולם, נראה שנבש מצא בית חם. ‎לקשר היה חלק לא קטן בחזרה של וולבס לליגה הבכירה. לא היה מדובר דווקא במספרים - שישה בישולים ושער בודד ב-42 הופעות - אלא בסגנון המשחק הבוגר שלו והדיוק במסירות, שעזרו לו לבסס את מקומו בהרכב.

1 צפייה בגלריה
רובן נבש וברונו פרננדש
רובן נבש וברונו פרננדש
רובן נבש וברונו פרננדש
(צילום: רויטרס)

‎אז מה מיוחד כל כך ברובן נבש? הקשר ניחן ביכולת מסירה עילאית, כאשר בכל עונותיו בפרמייר-ליג מאז הגעתו לא ירד מ-80% דיוק במסירות. ‎בנוסף, הקשר מפורסם בזכות כדוריו הארוכים המרהיבים. ‎מאז הגעתו לליגה הוא מסר כ-930 מסירות ארוכות מדויקות ועומד על ממוצע של 6.6 למשחק העונה. ‎
בפן ההגנתי, נבש מחזיק בממוצע של 40% תיקולים מוצלחים למשחק, ומוכר כשחקן לוחץ מצוין ש-30% מפעולות הלחץ שהוא מבצע מצליחות. ‎בפן ההתקפי, נבש הוא מהשחקנים שעליהם הומצאה הסטיגמה "יודע לכבוש רק גולים יפים". הקשר אמנם לא מרבה לכבוש, אך ניחן בבעיטות מסוכנות מרחוק, וכל גול של הקשר מגיע מחוץ לרחבה ומרהיב ביופיו בדרכו הייחודית. נבש זכה גם במקום בהרכב פורטוגל במונדיאל האחרון, ולמרות טורניר די רע של הנבחרת הוא מיועד להיות חלק מדור הזהב הבא של האומה הפורטוגלית.
לסיכום, ההחלטה השנויה במחלוקת שלו להגיע לליגה השנייה באנגליה הובילה להתגלות שלו. נבש הצליח להבליט את הכישרון שלו דווקא בכך שהגיע למקום נמוך והרים אותו לגבהים חדשים. ‎עם פוטנציאל כמו שלו, אפשר רק לדמיין איפה היה כיום אם היה בוחר ללכת לאחת מקבוצות הענק שהתעניינו בו, ‎אך עם יכולת, חוכמת משחק ומסירות כמו שלו, קבוצות פאר גדולות ואחרות עוד ימשיכו להתעניין בקשר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.