למרות שעבר זמן רב מגמר ה־NBA, החלטתי לשתף התובנות שלי. סטף קרי אמנם זכה ב-MVP של הסדרה ובצדק, אך מי שגרם לשינוי הוא דווקא השחקן הכי מושמץ של גולדן סטייט. דריימונד גרין הוא המפתח לאליפות רביעית בשבע שנים.
בתום המשחק השלישי גרין עמד על אותו מספר נקודות ועבירות (15). אנשים התחילו להגיד שהוא גמר את הסוס, שהוא כבר לא אותו שחקן שמנהל את המשחק, שהוא מתעסק רק בלהרביץ ולהקניט ולא עושה הגנה. קנדריק פרקינס, שחקן העבר ופרשן ESPN אמר עליו: "נדמה שדריימונד מרוכז יותר במה שיגיד בפודקאסט שלו מאשר במשחק".
1 צפייה בגלריה
דריימונד גרין
דריימונד גרין
דריימונד גרין
(צילום: AFP)
במהלך המשחק הרביעי בסדרה גרין עמד על יותר עבירות מנקודות עם 17 עבירות לעומת 15 נקודות. סטיב קר החליט לספסל את דריימונד, והוא סיים את המשחק עם 18 עבירות ו־17 נקודות, אבל השינוי התחיל לקרות. גרין סיים את המשחק עם 8 אסיסטים. הניצחון במשחק רשום על שמו של קרי, אבל דריימונד חזר לעצמו בסיום עם ניהול משחק טוב בסוף הרבע הרביעי.
במצב של 2:2 בסדרה, הווריורס הגיעו הביתה והיו חייבים לנצח כדי לשפר את הסיכויים שלהם לזכייה. סטף נתן משחק לא מספיק טוב עם 16 נקודות בלבד, וסיים ללא שלשה בפלייאוף לראשונה בקריירה. אבל דריימונד גרין התחיל להראות את הגרין שכולנו מכירים, עם 8 נקודות ו־6 אסיסטים, עם משחק הגנתי מצוין.
וברגע שבו גרין נכנס למשחק טוב, גולדן סטייט קיבלה ביטחון. וויגינס הראה אופי ויכולת של אולסטאר, קליי עם 21 נקודות. אפשר היה לראות לאורך כל המשחק מי המנהיג האמיתי של הצהובים מסן פרנסיסקו. כל סל, כל מהלך הגנתי כל השחקנים נושאים את עיניים אל דריימונד. והוא השרה עליהם את הביטחון שהם היו צריכים, למרות יום קליעה רע של סטפן. לראשונה בסדרת הגמר גרין סיים עם פלוס מינוס דו ספרתי (11).
במשחק השישי זאת כבר הייתה גולדן סטייט שכולנו מכירים. קרי נתן תצוגת תכלית כמו שרק הוא יודע עם 6 מ-11 לשלוש ו-34 נקודות, וויגינס תרם 18 נקודות וגארי פייטון השני סיים עם הפלוס מינוס הגבוה ביותר (18).
אך מעל כולם מי שחזר לעצמו היה גרין. הוא נלחם בהגנה, אימלל את שחקני בוסטון וניהל את ההתקפה ביד רמה. גולדן סטייט חזרה להיות שוטפת עם תנועת הכדור המפורסמת שלה. גרין סיים עם 12 נקודות, 12 ריבאונדים ו־8 אסיסטים – כמעט טריפל דאבל במשחק אליפות, ופלוס מינוס השני הכי גבוה (16). תשובה מוחצת לכל אלה שהספידו אותו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.