זה היה אחד הדרבים הכי טובים בשנים האחרונות, אך יחד עם זאת גם הדרבי עם התוצאה הצפויה ביותר. עוד ניצחון של מכבי - הפעם רק טיפה יותר קשה. אפילו שהיה קר מאוד אתמול, אין אוהד מכבי ת"א שלא הזיע ב-2:2. הפועל חוזרת מ-2:0? בדרבי? אין דבר כזה. זה לא יכול להיות, ועוד מול מכבי שמוליכה את הטבלה.
היה למכבי ת"א הרבה מזל אמש, הפועל נתנה את כל מה שיש לה, אבל גם חטפה שלושה שערי שדה שלשופט אין קשר אליהם. מול מכבי ת"א אסור ליפול לבורות כאלה. מצד אחד, ההתלהבות האדירה הזאת גרמה לה לחזור מ-2:0, מצד שני היא עלתה לה גם בטעויות קשות, בשיא המומנטום. בורחה למה הראה שוב שאצלו הפועל ת"א באה לשחק כדי לנצח. הכי קל לשחק הגנתי, להתגונן גם אחרי ה-0:1 ולגנוב איזה מתפרצת.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
כמו גיבור על. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
היה למכבי ת"א הרבה מזל. זהבי ותורג'מן חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
מנגד, ערן זהבי שוב עשה את ההבדל. הוא הגיע מול השער במצב של 2:2, בשיא המומנטום האדום, כשכל העולם כבר רואה את המהפך המדהים של הפועל ת"א מול העיניים, ואז נעץ את הכדור ברשת. אם זה היה בדקה ה-90 ומשהו, אז היו מדברים רק על השער הזה היום. האמת שזה היה לא פחות דרמטי מכל שער בתוספת הזמן. קשה לראות את מכבי ת"א, אחרי שלושה משחקים בלי ניצחון ועם המון לחץ, יוצאת מהדרבי הזה עם ניצחון מהדרבי בלי זהבי.

הבעיות שרודפות

רכות הגנתית זה משהו שמלווה את מכבי ת"א כבר כמה שנים, יש דקות בהן נראה כאילו כל ההגנה לקחה כדור שינה ורק רוצה ללכת הביתה. זה לא קורה בגלל עייפות, זה קורה לה כל הזמן. מול מכבי חיפה זה קרה לה בדקות הראשונות, מול הפועל ת"א אחרי שהובילה כבר 0:2. ככה אי אפשר לקחת אליפות, לא בכל מחזור היא תכבוש ארבעה שערים. היא תצטרך מתישהו גם להתחיל לגרד את ה-0:1 פה ושם, ימי ההכרעה בליגת העל הולכים ומתקרבים ומהבחינה הזו יש לה סיבה לדאוג. מכבי חיפה הודיעה שהיא לא תוותר על האליפות בקלות, היא עומדת במילה שלה. יורים ואן אובריים מדהים, ולפעמים נראה שגם פאולו מלדיני בשיאו לא היה יכול להוציא לגבי קניקובסקי את הכדור מהרגל - אבל למכבי ת"א יש עוד בעיות שרודפות אותה מהעונה שעברה.
מצד שני, יש את ערן זהבי, וכשיש את ערן זהבי אז יש פחות כאבי ראש וכל בעיה נראית פתירה. הוא יכול לכבוש משום מקום, הוא הראה שהוא יכול גם לבשל. הוא יכול לחפות על טעויות בהגנה, ועל החסרון של ברק בהתקפה. תנו לו כדור והוא יעשה איתו מה שצריך כדי שזה ייגמר בשער. בסבירות גבוהה, הוא תמיד יהיה שם בשביל מכבי ת"א. כמו כל גיבור על, הוא מופיע משום מקום ומציל את המצב.