מכבי ת"א תתארח מחר (רביעי, 21:00) אצל מונאקו במסגרת המשחק החמישי בסדרת הפלייאוף. ניצחון - והיא תעלה לפיינל פור הראשון שלה מאז 2014. גם במונאקו מתרגשים לקראת המשחק ורוצים מאוד לנצח כדי להעפיל למעמד היוקרתי בקובנה.
"זו תחרות הספורט הכי גדולה של הנסיכות מאז שקבוצת הכדורגל שיחקה ב-2017 בחצי גמר הצ'מפיונס ליג נגד יובנטוס", מספר העיתונאי אדריאן פאטו. "הכדורסל היה צריך לעבוד מאוד קשה כדי להביא אליו צופים ולגרום להתעניינות בענף שלא היה ממש קיים לפני כן. יהיו באולם 5,000 צופים מתוך 36,000 תושבים בנסיכות. זה הרבה בכל קנה מידה. המועדון עצמו בנה לעצמו בסיס אוהדים שמרגישים שייכות וזהות. זכינו ביורוקאפ והגענו לגמר של הליגה הצרפתית, אבל הסדרה והמשחק הבא נגד מכבי זה הדבר הכי גדול שהיה פה".
4 צפייה בגלריה
מייק ג'יימס
מייק ג'יימס
רוצים פיינל פור. שחקני מונאקו
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו
ג'ון דיברתולומאו
"הסדרה נגד מכבי זה הדבר הכי גדול שהיה פה מאז 2017"
(צילום: עוז מועלם)
מה הלך הרוח במועדון לקראת המשחק? "הסדרה כולה ומשחק מספר חמש הם הכתר של המסע הזה. כל מי שמתעניין בכדורסל יודע מי זו מכבי, מה ההיסטוריה שלה. אנחנו מבינים נגד מי אנחנו משחקים ואנחנו מבינים מה זה אומר על גרף ההתקדמות שלנו כשאנחנו מגיעים איתם למשחק חמישי. מדובר גם בשני מועדונים שמאוד מזכירים אחד את השני, מאוד אתלטים ועם קו אחורי מאוד דומיננטי".
"ממה שאני יודע אין ממש לחץ", המשיך פאטו. "כולם רוצים לנצח וכולם מבינים שיש פה הזדמנות ממשית לנצח בבית ולעלות לפיינל פור, אבל כולם זוכרים גם שזו רק השנה השנייה שלנו במפעל. אנחנו בעלייה כי הגענו פעמיים לפלייאוף. שתי סדרות מרהיבות נגד אולימפיאקוס ועכשיו מכבי רחשו לנו הרבה כבוד ביורוליג. אני חושב שצוות האימון לא עשה שום דבר מיוחד מאז החזרה מת"א. ההפך, הם הדגישו לשחקנים לשמור על הרוטינה, להתייחס לזה כמשחק רגיל".
4 צפייה בגלריה
אוברדוביץ'
אוברדוביץ'
סשה אוברדוביץ'. לא נתן הוראות מיוחדות
(צילום: Valery HACHE / AFP)
יש פחד מכשלון, מסיום עונה ומפח נפש בבית? "אין פחד בכלל. אני חושב שהפחד היחידי הוא מזה שאנחנו ניתן למכבי יותר מדי כבוד. אנחנו חדשים במפעל, מכבי היא חלק מההיסטוריה שלו. השחקנים יודעים מה הם צריכים לעשות כדי לנצח, המאמנים נתנו להם את כל הכלים כדי לנצח, האוהדים יהיו מאחריהם. אבל זה משחק מספר חמש וזה משחק שבו כל פרט הכי שולי מקבל ממדי ענק, אז אתה לא יודע איך זה באמת ישפיע עד שהמשחק מתחיל".
מה צוות האימון מדגיש כמפתחות למשחק? "לחץ הגנתי בלתי פוסק, להעמיד את מכבי על הרגליים האחוריות. למנוע ממנה לייצר מומנטום ולגרום לה לרדוף אחרינו. צריכים להיות מאוד אגרסיביים וחייבים להיות יותר דומיננטיים בריבאונד".
4 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 ווייד בולדווין
מכבי ת"א מונאקו משחק מספר 3 ווייד בולדווין
"צריך לעצור את בולדווין ובראון"
(צילום: עוז מועלם)
ואיך עוצרים את מכבי? "צריך לעצור את ווייד בולדווין ולורנזו בראון. צריכים לשלוט ולהגביל את ההשפעה שלהם על המשחק כפי שקרה במשחק השלישי. יש למכבי הרבה שחקנים אחרים, אבל בלי שני אלו יהיה למכבי מאוד קשה לנצח. אבל זו סדרה ממש מטלטלת. אי אפשר לדעת מה יהיה. האמת של משחק אחד זה השקר של המשחק הבא. היו פה ארבעה משחקים ממש שונים ככה שאף אחד לא מעז לתת תחזית לגבי מה יהיה".
אתה יכול להסביר למה היתה הגבלת כרטיסים לאוהדי מכבי? האם זה כדי לתת למונאקו הרגשה יותר ביתית? "היתה פגישה של הרשויות בגלל המהומות והבעיות שהיו פה בשני המשחקים הראשונים כדי שזה לא יחזור על עצמו. ההחלטות נבעו מהפגישה בין הרשויות לכוחות השיטור. כל עניין הביטחון והסדר הציבור זה דבר שנלקח פה מאוד מאוד ברצינות, החחלטה להגביל את הכרטיסים נלקחה רק כדי לוודא שלא יהיו הפרות סדר חוזרות".
עיתונאי נוסף, פרנסואה אטנדו, סיפר כי לדעתו למכבי ת"א לא מגיע לנצח. "למה? כי השחקנים שלכם לא התנהגו כמו כדורסלנים אמיתיים, ממש כמו האוהדים, שהיו מאוד אלימים ולא מכבדים. במשחק הראשון במונאקו הייתי ביציע עם אוהדי מכבי ת"א, עודדי איתם, מתוך כבוד. אוהדי מונאקו רצו להרוג אותי על זה אבל עכשיו אני מסכים איתם. בת"א גם השליכו על הצוות של מונאקו חפצים שונים. לדעתי, ההחלטה לצמצם את מכסת הכרטיסים של אוהדי מכבי ת"א ל-150 בגלל ההתנהגות שלהם מוצדקת, ואם היו שואלים לדעתי הייתי מצמצם את זה לכמות קטנה יותר".
פורסם לראשונה: 15:08, 09.05.23