הוא נראה חלוד אחרי ששיחק מעט מאוד בחודשים האחרונים, אבל בשורה התחתונה, גם ללא תצוגה יוצאת דופן ובלי סנצ'ריז, רוני אוסאליבן העפיל אתמול (שישי) לשמינית גמר אליפות העולם בסנוקר אחרי שניצח 7:10 את פאנג ז'ונשו הסיני.
אוסאליבן, האלוף המכהן, מחזיק במשותף עם סטיבן הנדרי בשיא הזכיות באליפות העולם בעידן המודרני, 7. השנה הוא ינסה לשבור את השיא ולהניף את הגביע בפעם השמינית. עם זאת, העונה האחרונה של אוסאליבן לא הייתה טובה במיוחד. הוא אמנם זכה בשני תארים, אבל אלו היו בטורנירים שאינם מעניקים נקודות דירוג. בטורנירי הדירוג העונה הוא לא עבר את שלב רבע הגמר - ויזדקק לשיפור ביכולותיו כדי לנצח בטורניר התובעני והחשוב מכולם.
2 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן. לא נראה חד בפתיחה
(צילום: AP)
פאנג בן ה-23, שחקן מוכשר מאוד מסין, סבל בפתיחת המשחק מפיק ברכיים מסוים. זה לא מפתיע בהתחשב שזו ההופעה הראשונה בחייו בקרוסיבל, האולם המארח של אליפות העולם, והוא פוגש את מי שנחשב לשחקן הטוב בכל הזמנים. פאנג הרבה להחמיץ הזדמנויות שקיבל - ומול שחקן בקליבר של אוסאליבן, זה דבר שאתה לא יכול להרשות לעצמך. עם זאת, בסשן השני פאנג השתחרר, נראה הרבה יותר טוב והצליח לעשות לאוסאליבן חיים קשים לפרקים.
אוסאליבן עלה ל-0:4 בפתיחת ההתמודדות ובסשן הלילה הוביל כבר 4:9, לפני שפאנג ניצח בשלושה משחקונים ברציפות, צימק ל-9:7 והצליח למתוח מעט את רוני. אלא שברייק 81 נקודות של אוסאליבן במשחקון ה-17 סגר עניין. אוסאליבן יזכה כעת למנוחה עד ליום שישי ואז יפגוש בשמינית הגמר את המנצח במשחק בין דינג ג'ונווי הסיני וחוסיין ופאי האיראני.
2 צפייה בגלריה
לוקה ברסל. פתיחה מעודדת
לוקה ברסל. פתיחה מעודדת
לוקה ברסל. פתיחה מעודדת
(צילום: gettyimages)
"אני חש הקלה שהמשחק הזה נגמר, הייתי פשוט נואש לסיים ולנצח. זו תחושה נוראית", אמר אוסאליבן בסיום, "אני כל כך עייף, רק מחכה כבר להגיע למיטה".
במשחקים אחרים שנפתחו אתמול, סטיוארט בינגהאם, אלוף העולם ב-2015, עלה ל-3:6 מול דייויד גילברט (המשחק יושלם ב-12:00). לוקה ברסל הבלגי נראה מצוין והתקרב לניצחון ראשון בקריירה בקרוסיבל כשעלה ל-3:6 מול ריקי וואלדן (המשחק יושלם ב-21:00). ניל רוברטסון מוביל 3:6 על וו ייזה בן ה-19, השחקן הצעיר ביותר באליפות. (המשחק יושלם ב-16:30). אלי קארטר הוא המדורג היחיד שנקלע לפיגור בתום הסשן הראשון, 5:4 מול ג'אק ג'ונס (המשחק יושלם ב-21:00).