בכל ארבע העונות האחרונות, מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע הגיעו לפלייאוף העליון וסיימו בטופ 4. הקבוצות האלו, שהן הגדולות והאהודות בישראל, הן חברות קבועות בשנים האחרונות בפלייאוף. רוב הקבוצות שמצטרפות אליהן מידרדרות לאחר עונת הפלייאוף ולא מגיעות אליו בעונה שלאחר מכן: עירוני קריית שמונה, מ.ס אשדוד ומכבי פתח תקווה – כולן היו בפלייאוף העליון ב־2021 ובפלייאוף התחתון ב־2022. זה קורה למשל בגלל מעברים של כוכבים צעירים ומבטיחים ליעד הבא בקריירה.
ליאל עבדה למשל היה הכוכב של פתח תקווה, היום הוא מככב בסלטיק בעוד האקסית תשחק בליגה הלאומית אם בית״ר ירושלים תעבור בבקרה. מקרה דומה קרה עם דין דוד שעזב את אשדוד למכבי חיפה וסיפק עונה נהדרת במדי האלופה. הרכש שבא במקומם לא מספיק איכותי כדי להיות בפלייאוף העליון שוב.
1 צפייה בגלריה
פטריק טוואמסי
פטריק טוואמסי
פטריק טוואמסי
(צילום: יאיר שגיא)
בפלייאוף העליון של העונה האחרונה הייתה גם מכבי נתניה. היא סיימה במקום הרביעי. בשונה מהקבוצות שהזכרתי, מכבי נתניה השיגה תוצאות מרשימות יותר בפלייאוף העליון כשניצחה 0:3 בשני משחקים ברציפות את מכבי חיפה והפועל באר שבע. היא שומרת על רוב הסגל בעונה שעברה, רובם צעירים יחסית. גם הרכש שהגיע נראה איכותי מאוד: איתמר ניצן היה מנקודות האור של בית"ר בשנים האחרונות ושוער מצוין. לפלוריאן הארטרץ ואריך ברקו יש עבר עשיר בגרמניה. מיכאל אוחנה יכול גם להתאים לקבוצה ובגיל 26 לעזור לה גם אחרי כל מה שעבר בקריירה. נראה שנתניה תהיה בשנים הקרובות חברה קבועה בפלייאוף העליון, אחרי שהייתה בפלייאוף התחתון ובליגה הלאומית בשנים האחרונות.
כבר אחרי התיקו עם בשאקשהיר וההדחה של מכבי ת"א מגביע הטוטו אפשר לראות שמשהו טוב מאוד קורה בקבוצה של בני לם שמונה באוקטובר 2021 לתפקיד המאמן והיה אחד הטובים העונה בליגה. היא משחקת כדורגל התקפי ויפה - למעשה סיימה חמישית בשערי זכות בליגת העל בעונה האחרונה - ואוהדי כל הקבוצות בכדורגל הישראלי יוכלו ליהנות מכך.
נכתב על ידי אוהד מכבי ת"א, ביום שלפני משחק הגומלין של מכבי נתניה מול בשאקשהיר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.