נבחרת ישראל במים פתוחים סיימה הלילה (בין רביעי לחמישי) במקום ה-13 במשחה השליחים, 4X1,500 מטר, באליפות העולם במים פתוחים בפוקואוקה, יפן. זהו מיקום שיא לישראל בשליחים באליפויות עולם (התחיל ב-2017 כ-5 ק"מ ואשתקד עבר לפורמט של 6 ק"מ), כאשר השיא הקודם היה מקום 15 ב-2017 (יובל ספרא, שחר רסמן, חיה סימון זבלודוף ועדן גירלואנצה).
סדר השחייניות והשחיינים נקבע על ידי המאמנים לפי שיקולים טקטיים, מה שגורם לשינויי מיקום רבים תוך כדי המשחה ומוסיף הרבה עניין.
1 צפייה בגלריה
המאמן אמיר עופר, אווה פביאן, מתן רודיטי, יונתן אחדות ואורין גבלן
המאמן אמיר עופר, אווה פביאן, מתן רודיטי, יונתן אחדות ואורין גבלן
המאמן אמיר עופר לצד אווה פביאן, מתן רודיטי, יונתן אחדות ואורין גבלן
(צילום: איגוד השחייה)
ישראל סיימה את המשחה בזמן של 1:15:52.30 שעות, כאשר אווה פביאן זינקה ראשונה וסיימה במקום ה-15 ומתן רודיטי קפץ שני ושיפר עמדות עד למקום הרביעי. יונתן אחדות התמודד מול מספר גברים מהמדינות המובילות וסיים במקום השביעי, ואורין גבלן זינקה להקפה האחרונה, כאשר מאחוריה דולקים בין השאר מספר גברים מהירים מהמדינות היריבות, שחתה בכל הכוח עד לפיניש והמקום ה-13.
איטליה החזקה זכתה בזהב (1:10:31.20 שעות), הונגריה במדליית הכסף (1:10:35.30) ואוסטרליה בארד (1:11:26.70).
המאמן אמיר עופר סיכם את המשחה ואליפות המים הפתוחים כולה שהסתיימה הלילה: "סיימנו את התחרות עם הישג נהדר לשליחים והישג שיא שלישי באליפות עולם. אני גאה בשחיינים ובשחייניות שהצליחו להתעלות ולהירתם למאמץ הקבוצתי בתום שבוע תחרויות מפרך. אנחנו מסכמים אליפות מוצלחת ויוצאים מכאן עם שאיפות ומוטיבציה להשתפר ולהגיע לשיאים חדשים בהמשך. אני רוצה להודות מקרב לב למי שליוו אותנו בתחרות ועזרו לשחיינים להיות בשיאם - ראש המשלחת איציק מלול, רופאת האיגוד פרופסור נעמה קונסטנטיני והמעסה מיכל שדה. כמו כן ברצוני להודות לוועד האולימפי ולאיגוד השחייה על התמיכה לאורך כל העונה".