פעם, לפני כ-40 שנה, מכבי נתניה הייתה מכבי חיפה/הפועל ב"ש/מכבי ת"א של היום. לא בגלל הכסף הגדול שיש לאחרונות כיום, אלא בגלל הנשמה והנאמנות לסמל שהיו קיימים (פעם) בספורט. העולם השתנה בינתיים. נהיה חומרי. הכסף מדבר בכלל ובספורט בפרט. עם כסף קונים (כמעט) הכל. האם אפשר לקנות לב ונשמה? איך מצליחים לשמור על קהל אדיר כזה שרובו לא ראה תואר מימיו? איך מצליחים להביא רבבות אוהדים למשחקים רחוקים? כמה קבוצות אתם מכירים עם אוהדים מכל הארץ שמתייצבים באלפים בכל מקום, הגם שרובם המוחלט לא ראה תואר עם קבוצתו?
התשובה פשוטה. אין כמעט. אולי בית"ר ירושלים והפועל ת"א יכולות להתקרב לעובדה המחמיאה, אבל להבדיל מנתניה - ההיסטוריה המפוארת שלהן צעירה יותר. יש דור שלם שחווה תארים והישגים. נעים יותר שהזיכרון טרי ורענן. במחשבה שנייה, גם הפועל פ"ת, שעלתה השנה לליגת העל אחרי שנים רבות בליגת המשנה, יכולה להתגאות בקהל אוהדים נאמן שהולך אחריה שנים לכל מקום, הגם שהיא כיכבה אי שם בשנות החמישים והשישים (במאה הקודמת) עם רצף אליפויות מרשים (5) שטרם נשבר עד היום. להבדיל מנתניה - רובם המוחלט מאוהדיה הם הדור הצעיר ממלאבס הידועה בכינויה "עיר האורות".

1 צפייה בגלריה
מכבי נתניה בית"ר ירושלים גמר גביע המדינה
מכבי נתניה בית"ר ירושלים גמר גביע המדינה
נתניה סופגת בגמר
(צילום: עוז מועלם)

לקבוצה כמו נתניה קשה לגדל דור חדש של אוהדים מחוץ לעיר. האוהדים הצעירים הם בעיקר דור ההמשך של האוהדים ספוגי האכזבות. רק אוהד נתניה יכול להיות במתח בדקה ה-90 כשהיהלומים מובילים 0:2 והקבוצה השנייה ב-9 שחקנים. זר לא יבין זאת. אני כמשל, כשלתי בחינוך בני שעה שהאחרון החליט שהוא אוהד את הצהובים מת"א, כי זה הכי כיף וקל לאהוד קבוצה עשירה שנלחמת כל שנה על כל התארים. ככה זה מקובל ביסודי ובטח בחטיבה. ומי רוצה להיות חריג בגיל הזה? מודה - כשלתי בחינוך; גם איומים בדמות נישול מהירושה לא עזרו לעת עתה...
בחזרה ליהלומים מנתניה - אמנם שוב הפסדנו בגמר הגביע (פעם שלישית בעשור האחרון), אבל הרגעים המאושרים שהעניקה הקבוצה במסע הקסום שלה עד הגמר, ייזכרו עוד שנים רבות. כי ככה זה לאהוד את מכבי נתניה. אהבה נכזבת...
מכבי נתניה - תודה על הכל! תמשיכי להעניק לנו רגעים גדולים של קסם צרוף בדמות ניצחון האנדרדוג על הכסף הגדול (ע"ע קבוצות עשירות), על משקל דוד וגוליית. ניפגש בעונת 2023/2024.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.