ניקו עלי וולש, נכדו של מוחמד עלי האגדי, בחר במקצוע הכי מלחיץ שהוא יכול היה לחשוב עליו, לפחות מבחינתו - איגרוף. לפני כמה חודשים, אחרי שערך 30 קרבות במסגרת חובבנית, הוא הפך למתאגרף מקצועי והבוקר (ראשון) הביס את ג'ורדן וויקס בנוקאאוט טכני בסיבוב הראשון.
בניגוד לסבו שהתאגרף כידוע במשקל כבד, עלי וולש (21) מתחרה במשקל בינוני. הוא עלה לקרב עם המכנסיים השחורים-לבנים המיתולוגיים שסבו העניק לו וכנראה שאב מזה הרבה כוח, כי פתח בטירוף והפיל את יריבו עם ימנית אדירה. וויקס הצליח להתאושש, אך עלי וולש לא הרפה ולבסוף השופט הפסיק את הקרב.
3 צפייה בגלריה
ניקו עלי וולש
ניקו עלי וולש
ספתח נהדר. ניקו עלי וולש
(צילום: AP)
עלי וולש ליד תמונה של סבו
3 צפייה בגלריה
ניקו עלי וולש (מימין)
ניקו עלי וולש (מימין)
עלי וולש בפעולה (מימין)
(צילום: AP)
"אני חושב שוויקס ואני עשינו היסטוריה", אמר עלי וולש בסיום והתייחס כמובן לסבא האגדי: "זה היה מסע מרגש עבורי, ברור שהוא נמצא כל הזמן במחשבות שלי. אני מתגעגע אליו". על הלחץ שמגיע עם השם המחייב: "זה רק נראה ככה מהצד, בשבילי מדובר בסבא. הוא המתאגרף הגדול בכל הזמנים, אולי הבן אדם הגדול אי פעם. לא אלבש יותר את המכנסיים שלו".
מוחמד עלי הלך לעולמו ביוני 2016, קצת לפני יום הולדתו ה-16 של נכדו. עלי וולש גדל בלאס וגאס וכאמור החל להתאגרף במסגרת חובבנית, בהמשך חבר לאמרגן בוב ארום שקידם קרבות רבים של סבו.
3 צפייה בגלריה
מוחמד עלי בימיו הגדולים
מוחמד עלי בימיו הגדולים
מוחמד עלי בימיו הגדולים
(צילום: getty images)
"סבא של ניקו היה חתיכת מתאגרף", אמר ארום בן ה-89 ממשרדו בלאס וגאס שם תלויה תמונה חתומה שלו ושל עלי יחד. "מי היה מאמין שכל כך הרבה שנים לאחר מכן אקדם את קרב הבכורה של הנכד שלו?". אגב, עלי וולש מתאמן תחת שוגר-היל סטיוארד, המאמן האישי של טייסון פיורי.