יש אמרה שאומרת, אתה לומד מהטובים ביותר. ומצד שני, יש עכשיו בעסקים, טרנד, שתבנה "ברנד". כלומר, בשביל לעשות מיליארדים, אל תעשה מה שאחרים עשו או תתחרה בהם, אלא תיצור משהו חדש לגמרי, ז'אנר חדש לחלוטין. ואם יש ז'אנר חדש לחלוטין שהתפוצץ לאוויר העולם, זה היה ב-2015 ושמו סטפן קרי.
פה חשוב לציין שתזמון הוא דבר כל כך חשוב בחיים... מיסטר קרי התפוצץ כמו אטום בדיוק כשכל האנליסטים החליטו חד משמעית: אל תזרקו משום מקום אחר מלבד תחת הסל או מאחורי קו השלוש. אם אתם באזור חיוג 2, משעמם, אין נקודות, אז קחו צעד אחורה לאזור חיוג 3, שם יותר כיף, יותר מזיק ליריבה ושורף לה את העיניים. וכך ביום בהיר אחד, נולד לו כוכב. מהרגע שהוא התחיל לזרוק (ולקלוע) שלשות מכל פינה אפשרית על המגרש, כל הילדים בכל פינה בעולם, חיזקו את שרירי הידיים והתחילו להשליך שלשות כאילו מדובר על מזרקת משאלות בשוק הכרמל. הלימון הפך ללימונדה.

1 צפייה בגלריה
סטף קרי
סטף קרי
סטף קרי
(צילום: AP)

ובחזרה לברנד. הברנד של ה-NBA כולו התנפץ לברנד חדש. לולאת שלשות שכאמור חירבה את המיד ריינג' והמציאה מושגים חדשים של שלשות מהלוגו וסטפ בק ת'רי. ילדים כמו יאנג, לוקה ועוד נכנסו למאגר של קלעי שלשות. ברטאנס קיבל 80 מיליון מהקוסמים של וושינגטון רק כי ידע לנשום ואחוזי השלשות שלו היו גבוהים יותר משל גבינה מלוחה (37% אחוז). ההטבעות עוצרי הנשימה (והאינסטגרם) התחלפו בשלשות סותמות עורקים ולראיה, תחרות השלשות באולסטאר דורשת שעון מעורר בניגוד לתחרות ההטבעות שגורמת ללחוץ על סנוז.
הילדים רוצים להיות סטף קרי לא לברון ג'יימס. קובי היה חיקוי של ג'ורדן, לברון הוא חיקוי של שאק וקובי, טריי הוא חיקוי של סטף. חצי ליגה היא חיקוי של סטף. כי לפניו לא היה דבר כזה, וזו ההוכחה האמיתית שמדובר על כדורסלן שנולד פעם בדור. בערך ב-40 השנים שאני קיים על פני האדמה, רק למייקל היו חיקויים לא מוצלחים ועכשיו לסטף. כשג'ה עולה להטבעה אומרים מיד מייקל. כשמישהו יזרוק סקייהוק יגידו תמיד עבדול-ג'באר וכשמישהו ידפוק שלשה מהלוגו אחרי להטוט יגידו סטף.
אפשר לכתוב פה ספר שלם על האגדה החיה, על הברנד או הטרנד, או על הרשימה של הטובים ביותר, שום דבר לא באמת משנה, העיקר שבאמת מהנה לקום ב-4 בבוקר לראות את הרכז עם החיוך הנצחי והמשעשע יורה עוד שלשה על הפנים של היריבה שעושה הכול בכדי לעצור אותו. סטף קרי הגיע לרמה כזו של קסם, הוא מזמן כבר לא שחקן כדורסל, הוא קוסם, יגידו יוקיץ', יגידו דונצ'יץ', אבל העניין עם סטף שהוא עושה זאת בקלות מרגיזה כמעט, מעוררת השתאות. ובזכות השינוי התודעתי הבלתי נתפס שחולל מספר 30, מגיע לו להיות מקום שני בכל הזמנים. כי לא רק שהוא שינה, הוא מנצח, הוא רוצח, וכל הגנה מפצח. בלתי ניתן לעצירה ע"י שחקן אורח. וגורם לפרשנים הכי ציניים לחרוז בורח. רק שלא אנחס אותו...
1. מייקל
2. סטף
3. בקרוב...
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.