החותרת הפראלימפית, מורן סמואל, זכתה היום (שבת) במדליית הכסף במקצה ל-2,000 מ' בסירת יחיד באליפות אירופה שבסלובניה.
סמואל סיימה את המקצה בזמן של 10:07.97 דקות, שהספיק כדי לעלות על הפודיום. יריבתה המיתולוגית וחברתה הטובה של סמואל, הנורבגית בריג'יט סקרסטין, הגיעה למקום הראשון בזמן של 10:05.80 דקות. במקום השלישי סיימה נטלי בונואה הצרפתייה.
2 צפייה בגלריה
מורן סמואל
מורן סמואל
הישג מרשים. סמואל
(דטלב סייב, באדיבות מרכז דניאל לחתירה בתל אביב)
סמואל, שהחלה את דרכה ככדורסלנית בכרמיאל ובנבחרת ישראל, הפכה בגיל 24 למשותקת בפלג גופה התחתון בעקבות התפרצות מום מולד בכלי דם בעמוד השדרה.
לאחר שיקום ארוך היא הצטרפה להתאחדות ספורט הנכים כדי להקים מחדש את נבחרת הכדורסל בכיסאות גלגלים, עד שעברה לענף החתירה בו הביאה רשימת הישגים בינ"ל, כשהשיא הגיע ב-2021 עם מדליית הכסף באולימפיאדת טוקיו (גם כן במקצה ל-2,000 מ' בסירת יחיד).
2 צפייה בגלריה
עוד מדלייה לאוסף. סמואל
עוד מדלייה לאוסף. סמואל
עוד מדלייה לאוסף. סמואל
(באדיבות: IGOR MEIJER, מרכז דניאל לחתירה)
בקטגורית הגברים בסירת יחיד באליפות אירופה, הגיע שמוליק דניאל למקום הרביעי בזמן של 9:40.96 דקות. החותרים בסירה הזוגית, אחיה קליין ושי לי מזרחי, סיימו במקום הרביעי הכללי, בתוצאה של 7:48.70 דקות.
יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי, אמר: "אנחנו גאים בזכייתה של מורן סמואל במדליית הכסף. כל הכבוד לשמוליק, שי לי ואחיה אשר ממשיכים להוביל את ענף החתירה ולייצג את הספורט הפראלימפי הישראלי בכבוד ובגאון ברחבי העולם. תודה לספורטאים, למאמנים ולצוות המקצועי".