כמו החצבים בסתיו, גם כדורגל הנשים הבינלאומי מתעורר בתקופה מסוימת של השנה. זה קורה בפברואר, עם סדרת טורנירי ידידות יוקרתיים, כשלמובילים בהם נחשבים אלגארבה בפורטוגל ו־ SheBelieves ("היא מאמינה") בארה"ב. אבל אף אחד לא האמין למה שקרה בראשון בלילה במפעל הזה, ב-0:5 של המארחת על ניו-זילנד בקליפורניה.
התוצאה עצמה ממש לא מפתיעה, לאור יחסי הכוחות בין שתי היריבות, אבל האמריקאיות לא האמינו שיכבשו בצורה כזו. שלושת השערים הראשונים במשחק, כולם במחצית הראשונה, היו שערים עצמיים – וזה עוד איכשהו סביר, עד שמגיעים לעובדה שלכולם אחראית אותה שחקנית. הבלמית מיקיילה מור, שמשחקת בליברפול, הייתה אחראית לכל השלושה! כמובן שדבר כזה לא קרה מעולם במשחק נבחרות.
2 צפייה בגלריה
מור אחרי עוד שער עצמי
מור אחרי עוד שער עצמי
מור אחרי עוד שער עצמי
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
שוערת הנבחרת ארין מנחמת את מור
שוערת הנבחרת ארין מנחמת את מור
"אנחנו יודעים שהיא שחקנית גדולה". השוערת ארין מנסה לנחם את מור
(צילום: AP)
צפו בשערים העצמיים של מור
כאילו זה לא מספיק, הרשת התנפלה בחדווה על העובדה שמדובר בשלושער מושלם, כלומר שער אחד ברגל ימין, אחד ברגל שמאל ועוד אחד בראש – רק שכולם לצד הלא נכון. יותר מזה, שני הראשונים הגיעו בהפרש מזערי זה מזה, בדקות 6 ו־7, ואחרי שהגיע השלישי (36) המאמנת הצ'כית של ניו-זילנד, ייטקה קלימקובה, כבר ריחמה על מור והחליפה אותה בדקה ה-40.
הרגעים הבאים היו שוברי לב: מור התפרקה מבכי בירידה לספסל, וקלימקובה מיהרה לחבק אותה, כאשר שאר השחקניות מנסות לנחם אותה. קלימקובה סיכמה: "לכל שחקנית, בכל רמה, יש משחקים גדולים ומשחקים קשים, ולמור היה יום קשה במשרד. היא עצובה ומאוכזבת, אבל כולנו לצידה. אנחנו יודעות שהיא שחקנית גדולה וניתן לה את כל התמיכה שהיא תצטרך. אמרתי לה שאין לנו ספק בכך שהיא נהדרת, בלמית שקשה לעבור, עם משחק ראש מצוין ומסירה טובה. היא צריכה לזכור את זה, ואני אזכיר לה את זה שוב ושוב".
"כל מי שצוחק על מור - השיא שלו בכדורגל הוא לשחק פיפ"א"
באופן טבעי, מור לא דיברה מאז, אבל זכתה לתמיכה מהדהדת משחקניות, מאמנות ופרשנים מכל העולם שניסו לעודד אותה. העיתונאי אנדי קלי, למשל, צייץ: "זה מסוג הדברים שמושכים תשומת לב, אבל כל אוהד ליברפול יוכל לומר לכם שכל מה שצריך לדעת על מיקיילה זה שהיא אדם ושחקנית ברמה הגבוהה ביותר, וניו-זילנדית גאה". אפילו המאמן המנצח ולאטקו אנדונובסקי אמר כי לדעתו המיקום של מור היה מצוין בכל השערים, והיא פשוט סבלה מחוסר מזל כשהכדורים פגעו בה והלכו לרשת.
"תרימי את הראש"
"כל מי שצוחק עליה צריך לזכור: היא מגשימה חלום של רבים - לשחק כדורגל ולייצג את המדינה שלה"
מאמן ליברפול מאט בירד: "היא תקום מזה. היא יהלום. האוהדים יקבלו אותה בחום עם שיר חדש שכתבו עבורה"
והיו גם מי שהטילו ספק בהחלטה של קלימקובה, כמו שחקנית העבר הניו-זילנדית אנלי לונגו שטענה כי החילוף רק הוסיף להשפלה של מור: "זו החלטה מפוקפקת. אני הייתי מחכה להפסקה ואז מחליפה אותה".
מור בת ה-25 היא שחקנית הרכב קבועה בנבחרת, עם 49 הופעות בינלאומיות בהן כבשה שלושה שערים. היא אחת הלגיונריות הבכירות של המדינה. היא עוד תתאושש מזה. אבל למרות התמיכה, לעולם לא ישכחו לה את השלושער העגום בהיסטוריה.