אמש היה המשחק ה־13 של מכבי ת"א בחודש וחצי האחרונים. "אוי־אוי־אוי, איזה מסכנים", מגחכת עליה לבטח מכבי חיפה. היא הרי שיחקה משחק אחד יותר. אם כל קבוצות ליגת העל כבר נופלות מהרגליים, השתיים הללו נופלות מהמיטה. הפעם הן נפגשו בבלומפילד. במקום להירדם ביחד, הן שמו מוזיקה והתחילו לרקוד. הן נתנו את כל מה שיש להן, ואחת מהן גם את מה שאין.
בשבוע וחצי הקרובים הן ישחקו שלוש פעמים נוספות, אבל המשחק ביניהן התחיל כאילו אין מחר, בעיקר מצידה של מכבי חיפה. אבל אל תרחמו עליה. אם תפסיד כאן, ממילא לא יהיה לה בשביל מה לחיות. היא, שלא ידועה העונה במשחק הלחץ שלה, לחצה את מכבי ת"א, שעושה את זה הכי טוב בליגה, בביתה שלה. דור פרץ, ליבת הכור של מכבי ת"א, כבה בידיים של מחמוד ג'אבר ועלי מוחמד.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
"מעביר את השנים ביו הרגליים". רפלאוב והירוקים חוגגים בסיום
(צילום: עוז מועלם)
תוכנית המשחק שלה - לעשות למכבי ת"א "בו!" להבהיל אותה ולקחת את מה ששלה. מכבי חיפה הגיעה לרחבה ארבע פעמים בחמש הדקות הראשונות. לצערה, מי שנבהל מה"בו!" היה דווקא דין דוד.
ארבע פעמים בחמש הדקות הראשונות הגיעה מכבי חיפה למצב הבקעה בתוך הרחבה של מכבי ת"א - שלוש מהן של דוד, ששימש אמש כסנגור הכי טוב של פרנצדי פיירו. אל החמישית כבר הגיע ליאור רפאלוב. דווקא הוא, המבוגר על המגרש, אמור היה להיות הקורבן הראשון של העומס הגדול, אבל רפאלוב של השבועות האחרונים מעביר את השנים בין הרגליים. השער שכבש חתם את 12 הדקות הטובות ביותר של מכבי חיפה, ולא רק העונה. אלו כנראה היו 12 הדקות הטובות ביותר של מכבי חיפה בבלומפילד בעשור האחרון, והיא תיזמנה אותן מושלם.
אי־אפשר לומר שהשער הזה הגיע מהר מדי למכבי חיפה – היא הרי התחילה עם רגל על הגז בדיוק לשם כך, כדי להגיע מהר אל היעד – אבל זו גם הייתה הגשמה של המטרה שלה, ולאחריה, בהכרח, הדמות הזאת, של מכבי חיפה הלוחצת והמתנפלת, סיימה את תפקידה. מה עושים עכשיו? נותרו לה 78 דקות להסתדר אחרי שהתוכנית שלה עבדה. עכשיו היא הייתה צריכה למצוא תוכנית חדשה – להצליח פעמיים במקום שבו התרגלה לא להצליח אפילו פעם אחת.
בסופו של דבר, הפאתוס מיותר – וזו המחמאה הכי גדולה שאפשר לחלוק למכבי חיפה על הניצחון אמש. היא עשתה הישג היסטורי מבחינתה באופן יומיומי. היא הייתה טובה ממכבי ת"א כשהיה לה רק מה להרוויח, והיא הייתה טובה ממנה כשהיה לה רק מה להפסיד. עייפה? הצחקתם אותה. מתי מתחיל כבר המשחק הבא?
פורסם לראשונה: 01:30, 11.01.24