איזי שרצקי, הבעלים של עירוני קריית שמונה, זכה היום (ראשון) להוקרת המדינה כשהוכרז כחתן פרס ישראל בתחום מפעל חיים. פרס שהיה ראוי לו שנים רבות קודם לכן בשל תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה.
שרצקי תרם מאות מיליוני שקלים לא רק לקבוצת הכדורגל, אלא לגופים שונים בעיר הצפונית. בשלל דברים. כמו למשל הקמת בית תמחוי שמאכיל כ-600 אנשים ביום, מרפאת שיניים ובתי ספר. הוא דאג לפיתוח קריית שמונה מתחילת המילניום, בשעה שהעיר הותקפה בטילים וספגה אבטלה נוראית.
1 צפייה בגלריה
איזי שרצקי עירוני קריית שמונה
איזי שרצקי עירוני קריית שמונה
תרם מאות מיליוני שקלים לא רק לקבוצת הכדורגל, אלא לגופים שונים בעיר הצפונית. שרצקי
(צילום: עוז מועלם)
שרצקי בן ה-76, שהוא מבעליה של חברת איתורן, דאג בעיקר לחינוך ובזכותו הוקם בית ספר לאנגלית בעיר שהיה רק חלק ממפעל חייו. ויש כמובן את פרק הכדורגל. תחת הנהגתו של שרצקי זכתה עירוני קריית שמונה בשלל הישגים, כמו למשל האליפות ההיסטורית בשנת 2012 עם רן בן שמעון ובגביע המדינה כעבור שנתיים, כשעל הקווים עמד אז ברק בכר.
רבים בירכו את שרצקי על זכייתו וציינו כי "הלוואי ובמדינה ישראל היו עוד אנשים כמוהו". שרצקי, שאת אהבתו הגדולה לכדורגל ספג בנעוריו במכבי ת"א, שם גם שימש כמנהל מחלקת הנוער, לא הסתיר את התרגשותו משפע האיחולים ואמר למברכיו: "לא אני עשיתי את קריית שמונה, היא עשתה אותי. כל מה שעשיתי למענה גרמה לי לאושר".