הישג ענק לג'ודו הישראלי: גילי שריר זכתה הערב (שבת) במדליית הזהב בגראנד סלאם פריז, מדובר באחת התחרויות היוקרתיות ביותר בסבב שניצחון בה מעניק ניקוד רב.
שריר (63 ק"ג) ניצחה בגמר את נעמי נביקורה היפנית, לאחר שהיריבה ספגה שלושה עונשים. שריר פתחה את היום שלה בניצחון באיפון על שיין צ'יאון הקוריאנית ועלתה לשמינית הגמר, שם פגשה את מנון דקטר הצרפתיה וגברה עליה גם עליה באיפון. שלב רבע הגמר נגד קת'רין בצ'מין הקנדית נכנס לניקוד זהב, אך הישראלית העלתה ווזארי על לוח הניקוד ועברה לשלב הבא. בחצי הגמר, בתום קרב ארוך בין שמונה דקות, הצליחה שריר להוציא עונש שלישי מאנג'ליקה סיזמנסקה הפולנייה ובכך רשמה ניצחון חשוב ועלתה לגמר.
5 צפייה בגלריה
גילי שריר עם הזהב
גילי שריר עם הזהב
גילי שריר עם הזהב
(צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
5 צפייה בגלריה
פרימו עם הארד
פרימו עם הארד
פרימו עם הארד
(צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
5 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
גילי שריר
(צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
גפן פרימו (52 ק"ג) זכתה במדליית הארד אחרי ניצחון על לריסה פימנטה הברזילאית. פרימו פתחה את היום שלה בניצחון על מריה סידרוט הפורטוגלית, אחרי שזו ספגה שלושה עונשים לחובתה. בשלב רבע גמר היה תורה של פרימו להפסיד בגלל עונשים, למתחרה המקומית אמנדי בושארד. פרימו נשרה לבית הניחומים, שם ניצחה באיפון בגולדן סקור את סוסורבראם לקאגושורן המונגולית. בקרב על הארד, יריבתה הברזילאית נפסלה כי תפסה במקום אסור וסיכנה את פרימו בפציעה במרפק.
ענבל שמש (63 ק"ג) התחילה את היום שלה בניצחון גדול בווזארי על לוסי רנשל הבריטית, המדורגת ראשונה בעולם. בסיבוב שלאחר מכן שמש המשיכה ביכולת הלחימה איתה פתחה את היום ולמרות שפיגרה בווזארי נגד לאורה ואסקז-פרננד הספרדיה, הצליחה הישראלית לא רק להשוות בווזארי, אלא לנצח מיד אחריו באחד נוסף שהעלה אותה לרבע הגמר.
5 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו
(צילום: AFP)
לצערה של הישראלית, בשלב זה היא הפסידה בגולדן סקור בווזארי למיירין דל טורו הקובנית. שמש לא ויתרה ובבית הניחומים הציגה יכולת זהה לניצחון שלה בשמינית הגמר, כששוב פיגרה בווזארי דקה לסוף, הפעם נגד קייטלין קוואדרס הברזילאית. כמה שניות לאחר מכן, שמש השוותה בווזארי משלה אך לא הסתפקה בכך. במקום שהקרב ילך לניקוד הזהב, הצליחה הישראלית לעלות על לוח הניקוד ווזארי נוסף ולסיים את הקרב עם ניצחון. בקרב על הארד היא הפסידה לאנג'ליקה סיזמנסקה מפולין.
5 צפייה בגלריה
ענבל שמש (מימין)
ענבל שמש (מימין)
ענבל שמש (מימין) בפעולה
(צילום: אורן אהרוני)
תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), אלופת אירופה המכהנת, עלתה לרבע הגמר בקלות, אחרי ניצחון בשני ווזארים על פיהלה סאלונן הפינית. אולם ברבע הגמר היא פגשה את פריסליה גנטו המקומית, והפסידה לה בשלושה עונשים, מה שלא התקבל יפה בעיניה שלה הג'ודאית הישראלית שהתקוממה על ההחלטה. המחאה של נלסון-לוי לא עזרה, והיא נשרה לבית הניחומים, שם ניצחה בגולדן סקור בווזארי את איצ'נקרולו מונקטסדב המונגולית. בקרב על הארד היא עלתהנגד ג'סיקה קלמייט הקנדית, אבל הפסידה וסיימה במקום החמישי.
בקרבות המוקדמים הודחו שירה ראשוני (48 ק"ג), ים וולצ'ק ומתן קוקולייב (60 ק"ג), ברוך שמאילוב וטל פליקר (66 ק"ג) ועידו לוין (73 ק"ג).
פורסם לראשונה: 16:52, 04.02.23