סביר להניח כי כל אוהד בר-דעת יסכים כי ה-VAR, טכנולוגיית השיפוט המצולמת, הפחיתה בצורה משמעותית את טעויות השיפוט שהתרחשו כמעט בכל מגרש בעולם. עם עובדות קשה מאוד להתווכח. אולם יחד עם זאת, הטכנולוגיה המהפכנית הביאה עמה השלכה משמעותית לא פחות, אשר מכילה בתוכה את הסיבה בגינה קיימים אוהדי כדורגל בעולמנו: הפגיעה ב"יששש!"
כל אוהד שאי פעם הלך למגרש כדי לצפות בקבוצתו האהובה, הגיע אך ורק עבור דבר אחד - צעקת ה"יששש!" אחרי הגולים אותה הבקיעה הקבוצה שלו. התחושה הזו, כאשר העיניים מזהות את הכדור בדרך לרשת, והמבט על השוער האומלל שאינו יכול לעשות דבר – היא הגורם לאופוריה המזוקקת ולרגע הקסום הזה. וכאן נכנס ה-VAR. ה"פארטי פופר" שבעצם אומר לנו: "רגע רגע, מה אתם שמחים? תנו לי לבדוק האם השער חוקי".

1 צפייה בגלריה
שְופט המשחק בין טוטנהאם לסאות'המפטון בודק אירוע ב-VAR
שְופט המשחק בין טוטנהאם לסאות'המפטון בודק אירוע ב-VAR
שְופט המשחק בין טוטנהאם לסאות'המפטון בודק אירוע ב-VAR
(צילום: EPA)

אז נכון, גלגלי הצדק פועלים מאוד לאט כשמדובר על שופטים בשר ודם המועדים לפורענות. אולם יחד עם זאת, הבדיקות החוזרות ונשנות אשר לוקחות לא מעט זמן משחק למעשה מכלות את האש שלנו, האוהדים. אותו "יששש!" שהרגע יצא מתוך הלב שלנו, הולך ודועך, נמוג לתוך מסך טלוויזיה שהופך להיות הבורר לגבי אותו שער.
והרי המשוואה כאן ברורה למדי: האם עלינו לשים על כף המאזניים את כדור הצדק או את כדור הרגש? היכן נמצא האיזון? האם עלינו לחתור לצדק בהחלטות השיפוט בכל מחיר? או שאולי כדאי לקיים ויתורים מסוימים ולהשאיר את החלטת השיפוט לאדם שלשמו הגיע הוא למגרש (ועל זה מקבל שכר)?
תשובה מוחצת לשאלות הנ"ל יהיה קשה מאוד למצוא. מה שבטוח הוא שאל לנו לזנוח את הסיבה בגללה התאהבנו במשחק הזה. שלא כמו כדורסל למשל, שם נביט בעשרות כדורים שנכנסו לסל, במשחק הכדורגל נוכל לעמוד 90 ואף 120 דקות בעבור שער אחד בודד ומרגש. אל תקחו לנו את ה"יששש!"
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.