"אם עד ל־1 בינואר לא יהיה פה רוכש, אנחנו בדרך להתרסקות. הימים הקרובים קריטיים ביותר לעתידו של המועדון, שעלול להגיע לכונס נכסים", כך אמרו בבית"ר ירושלים, שנכנסה למצב חירום כדי להציל את המועדון. אם לא יימצא רוכש, למועדון לא תהיה יכולת לשלם את משכורות ינואר, אלא אם כן תבצע מכירת חיסול של סגל השחקנים.
עוד לפני מעצרו של הבעלים משה חוגג הוא הצהיר כי לא יזרים כספים החל מינואר 2022, ובשל הפערים בין תחזית ההכנסות לבין מה שקרה בפועל בית"ר כבר נכנסה לבור גירעוני של 8 מיליון שקלים. ההתחייבויות של בית"ר עד לסיום העונה נאמדות ב־12 מיליון שקל נוספים, וגם לזה אין כמובן כיסוי, כך שאם לא יימצא רוכש הגירעון יגיע ל־20 מיליון. יתרה מכך, יש חשד כי לבית"ר הוזרמו עשרות מיליוני שקלים שמקורם בהלבנת הון, מה שמסבך את העניין.
1 צפייה בגלריה
שועה חוגג
שועה חוגג
שחקני בית"ר. חלקם יעזבו?
(צילום: עוז מועלם)
הנאמן עו"ד יצחק יונגר צפוי להיפגש בקרוב עם חוגג, שנמצא במעצר בית, על מנת לתאם את המחיר למכירת המועדון. חוגג רצה בזמנו 12.5 מיליון דולר, אבל ברור שעכשיו לא מדובר בסכום ריאלי והמחיר צפוי לרדת לכ-15 מיליון שקל. בבית"ר רוצים שהקבוצה תימכר, אבל מבחינת חוגג לא מדובר במהלך מעשי, מאחר שכספי המכירה יוקפאו.
הצד האופטימי בבית"ר משוכנע כי תוך שבועיים ניתן יהיה לסכם על מכירת המועדון, ואף ציינו כי כבר היום צפוי לנחות בארץ נציג של אחד הרוכשים הפוטנציאליים מארה"ב כדי לנסות להגיע לסיכום עם עו"ד יונגר. המטרה היא שאותו רוכש ייקח על עצמו בשלב זה את ההתחייבויות עד לסיום העונה, ולאחר מכן יחלו בבניית הקבוצה לקראת העונה הבאה. האפשרות שאלי טביב ירכוש את המועדון לא ריאלית, ומהלך כזה יוכל לצאת לפועל רק אם בית"ר תגיע לכונס נכסים.
אם לא יימצא רוכש, בבית"ר יחלו במכירת שחקנים כשעל הפרק נמצאים אוראל דגני, אביאל זרגרי והשחקנים הזרים.