כיום הוא מככב בברייטון ועושה לעצמו שם באירופה, אבל תחילת הקריירה של שחקן הכנף היפני קאורו מיטומה (25) לא הייתה פשוטה בכלל. למרות שנחשב לכישרון גדול הוא נדד בין האקדמיה של קוואסאקי פרונטייל לנבחרת של אוניברסיטת צוקובה, ורק בגיל 21 התחיל את קריירת הבוגרים במדי קוואסאקי. אבל אולי זה הסוד שלו - כי מיטומה דאג להתבשל כמו שצריך לפני שעשה את הקפיצה.
בשנתיים בקבוצה, 61 הופעות, מיטומה כבש 30 שערים בדרך לאליפות, גביע וסופרקאפ יפני. הוא הוכתר כשחקן העונה בליגה היפנית, ואת הכישרון שלו זיהתה ברייטון האנגלית, אך גם כאן צורך בהתאקלמות בכדורגל האירופי לפני שיוכל לשחק בשורותיה. מיטומה הושאל בעונה שעברה בלי יותר מדי ציפיות לסן ז'ילואז הבלגית, קבוצת תחתית אלמונית למדי, ולא היה מפתיע לקבל כישלון בשידוך - אבל להפתעת כולם, מיטומה ניצל את ההעברה בשביל לפתח את המשחק שלו והתאים את עצמו לסגנון הכדורגל האירופי, והקבוצה הפכה לאחת מהסנסציות הגדולות באירופה ונאבקה ברצינות על האליפות.

1 צפייה בגלריה
קאורו מיטומה
קאורו מיטומה
קאורו מיטומה
(צילום: EPA)

עם תרמיל מלא ב-8 שערים ו-4 בישולים מבלגיה חזר מיטומה לברייטון, והסגנון שלו התאים לקבוצה כמו כפפה ליד. הוא עדיין לא מקבל מספיק דקות ביחס לתפוקה שלו, אבל המספרים נהדרים: הוא שיחק רק 531 דקות המתחלקות בין 12 משחקים (ממוצע של פחות ממחצית למשחק), אבל הוכיח את עצמו כאחד השחקנים היעילים בליגה, כאשר היה מעורב ישירות ב-4 שערים. אחוזי הגול/בישול שלו פר-משחק הם בין הגבוהים בליגה (0.65 ל-90 דקות). מיטומה כונה "אדן הזאר היפני", גם בזכות הדריבל והמיקום המצוין. בשני משחקיו האחרונים הוא קיבל את הכדור 22 פעמים בחצי היריבה והצליח לשמור עליו, דבר שמדגיש את היכולת המסחררת שלו להיות אפקטיבי.
מיטומה הספיק אפילו להרשים במונדיאל האחרון, כאשר מלבד היכולת הגבוהה, היה אחראי גם לבישול החשוב (והאייקוני) בשער הניצחון נגד הספרדים בשלב הבתים. לו זה לא חשוב אם הכדור עבר את הקו או לא.
מיטומה הוא אולי לא השם הנוצץ שמועדונים גדולים היו רוצים להחתים, אבל יש לו את הכישורים לקחת את הדקות שהוא בקושי מקבל, ולהפוך אותן לדקות המשמעותיות ביותר במשחק כולו. עם סיום חוזהו ב-2025, ברייטון תהיה חייבת להאריך אותו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.