לא קל להפוך בן לילה משחקן בעל פוטנציאל לכוכב. בטח לא כזה ששיחק בכל הקריירה לפני כן בקבוצת אמצע טבלה ומטה, ופתאום קבוצת המיליונים של מנצ'סטר סיטי רוכשת אותו בסכום שיא לכדורגלן בריטי של 100 מיליון ליש"ט. זה בדיוק מה שקרה לפני כשנה לג'ק גריליש.
גריליש נולד לפני 27 שנים בעיירה סוליהל אשר סמוכה לעיר ברמינגהאם. כבר בגיל 6 הצטרף גריליש לאקדמיה של הקבוצה הבכירה בעיר, אסטון וילה. למעט עונת השאלה בנוטס קאונטי מהליגה השלישית באנגליה בשנת 2013, גריליש שיחק כל חייו בווילה, ואפילו שימש בה כקפטן הקבוצה.

1 צפייה בגלריה
ג'ק גריליש באוויר
ג'ק גריליש באוויר
ג'ק גריליש באוויר
(צילום: רויטרס)

בשביל להבין מדוע בקיץ 2021 פפ גווארדיולה התעקש לשלם על הקיצוני המוכשר סכום עתק שכזה, צריך לחזור אחורה לקיץ 2020. הקיץ בו לאחר 10 שנים מפוארות במועדון התכול, קשרה הספרדי המחונן של סיטי, דויד סילבה, הודיע על סיום דרכו ועבר בהעברה חופשית לליגה הספרדית לשורותיה של ריאל סוסיאדד. מאז מינויו של פפ הוא תמיד התאפיין בהבאתם וטיפוחם של שחקנים בעלי פוטנציאל, והפיכתם לכוכבים עולמיים. הבולטים שבהם: קווין דה בריינה ושחקן הבית פיל פודן, שמפתיחת העונה נמצא בכושר אדיר. כמובן שגם היו נפילות כדוגמת ראחים סטרלינג, לירוי סאנה וגבריאל ז'סוס שנתנו מספרים יפים לאורך התקופה, אך לבסוף לא התאימו לתבנית ושלושתם כבר לא בקבוצה.
במקרה של גריליש, לאחר עונת השיא שלו בווילה ב-2020/2021 שלוותה בשישה שערים ובעשרה בישולים, פלוס תצוגות מרשימות מול הקבוצות הגדולות (כולל מול סיטי עצמה), החליט פפ שהוא השחקן שיוכל למלא את החלל הגדול, ושאיתו זה יכול להיות סיפור הצלחה. כמובן שהיכולת הגבוהה שהפגין בעונת השיא לא נעלמה מעיניו של מאמן נבחרת אנגליה גארת' סאות'גייט, אשר זימן אותו לסגל הבוגר לראשונה בשנת 2020 ונתן לו מקום ביורו האחרון, שכאמור הסתיים במפח נפש אדיר עם ההפסד הכואב בדו קרב הפנדלים האכזרי מול איטליה בגמר.
צורת המשחק של גריליש מתבטאת בעיקר ביכולת הדריבל האדירה שלו, ראיית המשחק ואולי הדבר החשוב מכל - יצירתיות. אלו תכונות שמאוד אהובות על פפ. בעקבות השילוב בין זה לבין תג המחיר העצום, הגיע גריליש עם ציפיות עצומות. כמה עצומות? הוא קיבל את החולצה מספר 10, זו שהייתה שייכת לאגדת מועדון נוספת, יש שיאמרו הכי גדולה בתולדות סיטי - סרחיו קון אגוארו, חלוצה הארגנטינאי שפרש ממשחק עקב בעיות בליבו. אבל גריליש, שהגיע לקבוצה שופעת קשרים יצירתיים מהטופ העולמי, בה כולם רואים עצמם כוכבים שחייבים לשחק בהרכב הראשון, איכזב בגדול בעונתו הראשונה עם ארבעה שערים ושלושה בישולים בלבד. נראה היה שהמעבר לקבוצת הפאר גדול עליו.
לפני כשלושה שבועות, במהלך פגרת הנבחרות, גריליש התייחס לביקורות נגדו כשאמר כי הוא יודע שאינו בשיאו, אבל זה השתנה והוא יודע מה הוא מסוגל לתת עבור הקבוצה. בעונתו השנייה במועדון התכול הוא פתח עד כה בשבעה משחקי ליגה וארבעה בליגת האלופות. אמנם יש לו רק שער בודד עד כה, אבל ניתן לראות את השינוי והביטחון במשחקו, ואלו נתונים שלא בהכרח מופיעים בסטטיסטיקה: גריליש הרבה יותר מעורב התקפית במשחק השוטף של סיטי, דבר הבא לידי ביטוי במעורבות הגדולה שלו בשערי הקבוצה. לפני כשבוע גריליש בא על שכרו במשחק הבית מול קופנהגן במסגרת ליגת האלופות, בו נבחר למצטיין למרות שלא כבש או בישל.
ביום ראשון תתמודד סיטי עם ליברפול במשחק הכי גדול שיש לפרמייר-ליג להציע. גריליש יקווה שדווקא מול ליברפול הוא סוף סוף יביא את עצמו לידי ביטוי גם בשערים ויסתום הרבה פיות. כשהמונדיאל כבר ממש מעבר לפינה, גריליש רוצה להגיע אליו בכושר הכי טוב שהוא יכול, כדי שגם שם הוא יוביל ויהיה שחקן הרכב. האם יצליח?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.