בסוף השבוע האחרון התרחשה רעידת אדמה של ממש בכדורגל העולמי: ברצלונה הודיעה רשמית כי הקפטן ליונל מסי יעזוב את הקבוצה. הצדדים לא הצליחו להגיע לסיכום לגבי תנאיו של הכוכב הארגנטינאי, עקב הקשחת חוקי הליגה שלא אישרו את החוזה של הפרעוש.
מסי הוא אגדה של ממש בברצלונה. את מדי הבלאוגרנה הוא לובש מאז גיל 13, ועבר את כל קבוצות הנערים והנוער לפני שעלה לבוגרים בגיל 17 אצל פרנק רייקארד. בסה"כ, במדי הקבוצה הבוגרת יש לו 672 שערים ב-782 משחקים והוא מלך השערים של המועדון בכל הזמנים. בנוסף ,הוא גם חתום על 3 זכיות בליגת האלופות (היה שחקן ספסל בנוספת), 10 אליפויות ספרד ועוד אינספור תארים קטנים יותר.

1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
לאו מסי
(צילום: AFP)

מצד שני, בשנים האחרונות - למרות שמסי המשיך להצטיין בליגה הספרדית - היו לקבוצה גם לא מעט כישלונות. האליפויות כבר לא מגיעות, וגם את הגביע עם האוזניים הגדולות בארסה הניפה לאחרונה ב-2015, כשמאז הודחה לא מעט פעמים בשלבי הנוקאאוט המוקדמים. הפרעוש לא היה בשיאו כדי לעזור לקבוצה לצלוח את המשימות.
ולכן, לדעתי העזיבה שלו דווקא יכולה לעזור לברצלונה לחזור לימיה הגדולים. הקבוצה האהודה בעולם חווה לאחרונה לא מעט קשיים כלכליים, כשלרובם אחראי הנשיא לשעבר ז'וזפ מריה ברטומאו שכבר הוחלף בז'ואן לאפורטה שחזר לקדנציה שנייה וקיבל ירושה מקרטעת. ההעברות היקרות של פיליפה קוטיניו, עוסמאן דמבלה ואנטואן גריזמן לא הוכיחו את עצמן (שווים לבדם יותר מ-400 מיליון אירו של הוצאות), וזה עוד מבלי לדבר על השכר האסטרונומי אותו הם מרוויחים.
בארסה של עידן פפ גווארדיולה הסתמכה לא מעט על לה מאסיה, מחלקת הנוער הטובה בעולם, כשגם בדור הרכש הנוכחי הצליחו להתבלט לא מעט כישרונות שיכולים להשתלב בעתיד של הקבוצה הבוגרת - פדרי שהגיע בגיל צעיר, אוסקר מינגסה, אנסו פאטי (אם יצליח להתאושש מהפציעה הקשה), אריק גרסיה שגדל במועדון וחזר אליו ממנצ'סטר סיטי, רונלד אראוחו ועוד שחקנים שמתדפקים על דלתות הקבוצה הבוגרת. כעת תהיה להם הזדמנות להשתלב, מה גם שהמועדון יוכל להבריא כלכלית בלי המשכורת של מסי, שחסכה למועדון מאות מיליוני אירו.
בארסה, שחוותה ירידה משמעותית בפופולריות של המועדון, נהנית גם בלי מסי משלד נהדר - ממפיס דפאי, סרחיו אגוארו, סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג, ג'רארד פיקה ומאר-אנדרה טר-שטגן, עדיין מהשחקנים הבכירים באירופה. עם מסי הם חוו עונות לא טובות, אז אולי דווקא בלעדיו ובלי ציפיות הם יצליחו לחזור לבמה המרכזית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.