שלושה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בפריז - הישג מרשים נוסף לארטיום דולגופיאט. המתעמל הישראלי זכה הערב (שישי) במדליית הכסף בגמר תרגיל הקרקע באליפות אירופה, הנערכת ברימיני שבאיטליה.
דולגופיאט, שהיה המועמד הראשי לזכייה, למרות שהגיע לתחרות כשהוא סובל מפציעה קלה ברגלו, זכה לציון של 14.833 נקודות (נמוך יותר ממה שהשיג במוקדמות) והוליך את התחרות כמעט עד סופה. המתעמל האחרון שעלה על המשטח, לוק ווייטהאוס הבריטי, היה זה שלבסוף עבר אותו וזכה במדליית הזהב עם ציון של 14.866 נקודות. את תמונת הפודיום השלים ההונגרי קריסטופר מסארוש (14.6 נקודות).
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט עם מדליית הכסף
דולגופיאט עם מדליית הכסף
דולגופיאט עם מדליית הכסף
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט (ראשון משמאל) עם מדליית הכסף
דולגופיאט (ראשון משמאל) עם מדליית הכסף
דולגופיאט (ראשון משמאל) על הפודיום
(צילום: GABRIEL BOUYS / AFP)
זו המדליה השביעית של דולגופיאט (השייך לאגודת מכבי ת"א) במסגרת אליפות אירופה. הוא סיים ראשון בתרגיל הקרקע באליפות שהתקיימה ב-2022 במינכן, זאת בנוסף למדליית הזהב מ-2020. כמו כן, הוא זכה ארבע פעמים במדליית הכסף בקרקע - ב-2018, 2019, 2023 וכמובן השנה, ועוד פעם אחת במדליית הארד ב-2020 על סוס הקפיצות.

ארון מלא מדליות

דולגופיאט הוא אחד הספורטאים הבכירים בישראל, וגם אחד המעוטרים שבהם - למרות גילו הצעיר יחסית (26). הוא זכה בעשר מדליות לאורך הקריירה באליפויות העולם (3) ואירופה (7), וכמובן במדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו לפני קצת פחות משלוש שנים.

באמתחתו של המתעמל הישראלי יש שלוש מדליות באליפויות העולם, האחרונה מזהב - לפני קצת יותר משבעה חודשים - ודווקא ב-7 באוקטובר - התאריך הזכור לרעה לכל עם ישראל בשל מתקפת הפתע של חמאס. אז זכה דולגופיאט באנטוורפן בתואר אלוף העולם והבטיח את מקומו בפריז 2024.
3 צפייה בגלריה
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט
נמצא בכושר נהדר. דולגופיאט
(AP Photo/Geert vanden Wijngaert)
בכך, הפך לאלוף האולימפי הישראלי הראשון שיוכל להגן על התואר שלו במשחקים האולימפיים. כזכור, לינוי אשרם פרשה אחרי המשחקים בטוקיו ואילו גל פרידמן הפסיד בקרב מול שחר צוברי על השתתפות במשחקים בבייג'ינג 2008.

מקום שמיני לאיליה ליובימוב

ישראלי נוסף רשם הערב הופעה בגמר, באליפות שבאיטליה - איליה ליובימוב, שסיים במקום ה-8 (מתוך 9) בתרגיל סוס הסמוכות עם ציון של 13.133 נקודות. זוהי ההופעה הראשונה של המתעמל בן ה-22 בגמר אירופי, ולמרות שקבע ציון נמוך מהמוקדמות (14.266 נקודות) באיגוד מסכמים את ההופעה שלו כהישג מרשים.
פורסם לראשונה: 18:57, 26.04.24