אז יש לנו ליגיונר ראשון אי פעם בליגה היפנית! נטע לביא, הקשר שגדל וטופח במכבי חיפה, עובר לשחק בגמבה אוסקה. בקרב חובבי הכדורגל והפרשנים יש לא מעט זלזול כלפי הליגה שלכאורה פחות אטרקטיבית. אז זה הזמן לספר לכם על הצדדים החיוביים במעבר ואף לתת קצת רקע על מה שמצופה לנטע בארץ השמש העולה.
ראשית, הליגה היפנית תהווה עבור נטע קידום גדול לא רק בשכר. הסטיגמה הראשונה שמדוברת רבות היא שהמניע של נטע לעבור ליפן הוא הכסף הגדול, דבר שלא בטוח כלל וכלל.
1 צפייה בגלריה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה
נטע לביא שחקן מכבי חיפה
נטע לביא
(צילום: רויטרס)
ב־J1 עברו בשנים האחרונות לא מעט שמות נוצצים כגון פרננדו טורס, דוויד וייה, דייגו פורלאן, לוקאס פודולסקי ועוד, ועם הזמן הליגה החלה לצבור תאוצה. מבחינת השחקנים שנמצאים כיום הבולט ביותר הוא אגדת ברצלונה אנדרס אינייסטה.
באופן כללי ה־J1 מלאה בשחקנים מקומיים שרעבים לשחק וגם כאלו שמחפשים אתגר חדש במקום רענן, כמו נטע. הרמה של הליגה היפנית אמנם לא גבוהה כמו הליגות הבכירות באירופה, אבל בהחלט יש לה מה להציע. היא מתפתחת לאחרונה ומשתדרגת עם הזמן, ולנטע תהיה הזדמנות להראות שם את הכישרון שלו כקשר מוביל שמסתגל לאתגר שונה ממה שהיה רגיל אליו.
וכמובן מי זו גאמבה אוסקה שאליה נטע יגיע? אז כן ג(א)מבה זה לא רק ירק. הכינוי שלה הוא הנראצורי. המועדון נוסד ב־1980 בשמם הקודם מאצושידה אלקטריק. יריבתה העירונית של הקבוצה היא קרזו אוסקה, אך יש גם יריבה גדולה יותר בדמות היהלומים האדומים של אורווה, כאשר המפגש בין הקבוצות הוא למעשה הוא "דרבי לאומי" עבור היפנים. הכחולים שחורים זכו פעמיים באליפות ובעונה הקודמת סיימו במקום ה־15. הליגה היפנית תחל באמצע החודש הבא, וב־18 בפברואר גאמבה תשחק לראשונה כתפגוש את קשיואה רייסול. בהצלחה נטע!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.