סערה בכנסת ובוועד האולימפי לאחר החלטת יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי שלא להגיע לאירוע ההוקרה שנערך ביום שני האחרון לספורטאים האולימפיים והפראלימפיים עם פתיחת מושב הכנסת, כששוקלים לשלוח מכתב נזיפה ולהוביל לסנקציה נגדו. על הכוונה לא להגיע פורסם לראשונה ב-ynet.
מי שהזמין את הספורטאים הוא יו"ר הכנסת מיקי לוי יחד עם יו"ר שדולת הספורט ח"כ סימון דויסון, שהחליטו לקיים אירוע שלא היה כמותו במליאה, כשבין היתר חברי הכנסת עמדו ומחאו כפיים לספורטאים, זאת אחרי שהמשלחת האולימפית לטוקיו הייתה המצליחה ביותר בתולדות המדינה עם ארבע מדליות (שתיים מזהב), וכן המשלחת הפראלימפית נחלה גם כן הצלחה גדולה עם תשע מדליות בסך הכל (שש מהן מזהב).
2 צפייה בגלריה
נבחרת הג'ודו עם המדליות
נבחרת הג'ודו עם המדליות
בלטו בהיעדרם. נבחרת הג'ודו
(צילום: אורן אהרוני)
דוידסון אמר: "דיברתי עם יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי פעמיים והוא אמר שהג'ודאים לא יגיעו, והסביר לי שהוא רוצה שהספורטאים יהיו עסוקים באימונים שהחלו ולהפסיק עם החגיגות. פונטי גם אמר לי שלא הייתה הצלחה בטוקיו, והוא לא רוצה להיות חלק מזה. אני יודע שיו"ר הכנסת נפגע בשל ההחלטה, גם הג'ודאים פגועים ורצו להגיע"
הבוקר דוידסון כבר היה יותר תקיף: "המהלך של פונטי לא ראוי, החלטה שערורייתית שלו שלא לאפשר לספורטאים שלו להגיע למשכן הכנסת. הספורטאים שלו רצו להגיע, אבל פונטי אסור עליהם להגיע לכנסת ישראל, שרצתה להצדיע להם. חבל ועצוב, הם הפסידו אירוע חד פעמי שעשה הרבה כבוד לספורטאים. לא יתכן שיושב ראש הכנסת, שר הספורט ויו"ר שדולת הספורט יקבלו גב קר מאיגוד הג'ודו. על כל פנים, אנחנו נמשיך לשים את הספורט בראש מעיינינו, אני מאחל לספורטאים המשך הצלחה בהכל, אני פה למענם תמיד".
גם בוועד האולימפי לא אהבו את ההחלטה של פונטי, בזמן שהספורטאים גילו לבכירים כי ניסו להגיע בכל מקרה, כשהאימונים החלו בין היתר ללא אורי ששון למשל או ג'ודוקות נוספים וניתן היה להזיז את שעת האימון בכפוף לאירוע.
2 צפייה בגלריה
סימון דוידסון
סימון דוידסון
"לא יתכן שיו"ר הכנסת ושר הספורט יקבלו גב קר מאיגוד הג'ודו". סימון דוידסון
(צילום: אורן אהרוני)
מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג אמר: "ראוי היה שלאירוע של הכנסת יגיעו הג'ודאים, פונטי עשה החלטה לא נכונה". גורם בוועד האולימפי הוסיף: "פונטי אמר בשיחות עם אנשי הכנסת כי המשלחת שלו לא נחלה הצלחה בטווקיו ואין מקום לחגיגות, חבל שהוא בחר לא להגיע ומנע זאת מהספורטאים שלו".
פונטי הגיב ואמר כי מבחינתו החל מראשון האחרון החלו אימוני הנבחרת ולכן אין שחרורים, כהגדרתו: "נגמרו החגיגות".