נבחרת ישראל בכדוריד העפילה הערב (חמישי) לשלב השני במוקדמות אליפות העולם. הכחולים-לבנים ניצחו 27:35 בלוקסמבורג ובכך מחקו את ההפסד אתמול במשחק הראשון בין השתיים (31:28). היריבה בשלב הבא תהיה סלובקיה, בצמד משחקים שייערכו בחודש מרץ.
נציגות גדולה של הקהילה היהודית בלוקסמבורג הגיעה לתמוך, הניפה דגלי ישראל ביציע והשתיקה קריאות של תומכי פלסטין מחוץ למגרש. זאת אחרי שמנעו גם היום מהנבחרת ללבוש בחימום את החולצות לשחרור החטופים, ולעלות עם הדסקיות להמנון. אחרי שריקות הבוז אמש והנפת דגלי פלסטין לקראת הסיום - הערב גם נשמעו קריאות גנאי והמארגנים נאלצו להסיר שלט כנגד ישראל.
1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל חוגגת בלוקסמבורג
נבחרת ישראל חוגגת בלוקסמבורג
נבחרת ישראל חוגגת בלוקסמבורג
(צילום: איגוד הכדוריד של לוקסמבורג)
כבשו לישראל: יונתן דיין 9, נדב כהן 5, נדב ניזרי ויואב לומברוזו 4 כ"א, נבו מדינה ודניאל מוסינדי 3 כ"א, תומר בודנהיימר ויוסי אפו 2 כ"א, שניר נציה, גיא גרא ואור לוי 1 כ"א.
המאמן סער פרנקל, לו זה היה ניצחון בכורה כמאמן הנבחרת, אמר בסיום: "מחצית שנייה גדולה שלנו. ידענו שבמשחק השני ככל שיעברו הדקות הם יהיו עייפים. הדברים התחברו, גם בהגנה. התחלנו לרוץ, כמו שהנבחרת הזו צריכה לעשות עם הכלים שיש לה. אני מאוד שמח מהמרקם שנוצר פה, השילוב של הצעירים, נבו מדינה, טל פלד, אור לוי, נדב כהן. זה לא רק במגרש, אלא מחוצה לו. ללא ספק אלו היו שני ההמנונים הכי מרגשים שהיו לנו בחיים. בעיקר ההמנון הספונטני בסיום יחד עם הקהל. זה מרגש וכיף לי. שמח שהצלחנו לשמח אנשים בארץ בתקופה כזו מורכבת".