בחודש יוני יתקיימו מחזורים 4-1 בליגת האומות כאשר שני הנותרים ישוחקו בספטמבר. אם עד עכשיו טורניר האומות היווה תחליף למשחקי ידידות בין נבחרות אירופיות, החל משנת 2024 ישולבו במפעל זה גם הנבחרות הדרום אמריקאיות.
חשוב לציין כי לפני מספר חודשים סיכמו התאחדות הכדורגל הדרום אמריקאית (קומנבול) והתאחדות הכדורגל האירופית (אופ"א) על שילובן של נבחרות דרום-אמריקה בליגת האומות החל מעוד שנתיים.
1 צפייה בגלריה
ניימאר והחברים חוגגים
ניימאר והחברים חוגגים
נבחרת ברזיל
(צילום: AP)
השלב הראשון יהיה קיום משחק "סופר קאפ" בין אלופת אירופה איטליה לבין מחזיקת הקופה ארגנטינה באצטדיון "וומבלי" בלונדון ב-1 ביוני. לפי הרעיון המסתמן שש הנבחרות הבכירות בדרום אמריקה יצטרפו לנבחרות האירופיות המדורגות בדרג א' בליגת האומות, בעוד שאר ארבע הנבחרות של קונמבול יצטרפו לדרג ב'.
חשוב לציין כי מספר הנבחרות בשני הדרגים העליונים בטורניר יגדל מ-16 ל-22 בדרג א', ול-20 בדרג ב'. המשחקים כולם ייערכו ביבשת אירופה. חשוב לציין כי מדובר ברעיון ראשוני בלבד שעדיין לא סוכם מראש.
התומכים בתוכנית אומרים שהיא תשפר את רמת הנבחרות הדרום אמריקאיות שלא מצליחות לזכות בתואר אלופת העולם (מאז עשתה זאת ברזיל במונדיאל 2002) וכן במקרה הטוב מגיעה רק נבחרת דרום-אמריקאית אחת לחצי-הגמר.
מתנגדי התוכנית טוענים שמדובר בחלק מיוזמת הרחבה של התאחדות הכדורגל העולמית "פיפ"א" לקיים את המונדיאל כל שנתיים (במקום ארבע שנים כיום), וכן מדובר בעוד עומס על השחקנים שגם ככה נאלצים להתמודד עם כמות משחקים הולכת וגדלה כל כמה זמן (דבר שעשוי לגרום לפציעות).
מה שבטוח הוא שמדובר בניסוי מעניין שרק הזמן יגיד אם הצליח להעלות את הרמה של הכדורגל הדרום-אמריקאי או לחילופין שהנבחרות האירופיות יוסיפו לשלוט במונדיאל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.