דנמרק היא התגלמות החלום של איך שנבחרת צריכה להיראות. אף אחד לא ציפה מישראל לצמצם את הפערים ממנה במשחק אחד, והפערים הם עצומים. זה מתחיל ברמת ההשקעה של הממשלה בספורט במדינה, וממשיך בתוכניות רב-שנתיות וארוכות טווח ברמה המקומית והלאומית. דנמרק לא הגיעה למקום ה-11 בעולם ולחצי גמר היורו מעכשיו לעכשיו: זו השקעה רבת שנים, עם מינוי מאמנים ברמה הנדרשת, השקעה בילדים ובנוער שמקבלים את יסודות הכדורגל מבלי לחפף, והכי חשוב - מתקנים ראויים.
כשיש את הבסיס הזה, אפשר לבנות תוכניות ברמה הלאומית בכדי לייצר שחקנים שישחקו בליגות הבכירות באירופה, זה מה שמרכיב נבחרת חזקה כמו שיש לדנמרק. הכל מתחיל מתקצוב הספורט במדינה. בישראל המתקנים לא מספיק טובים, ובכלל אין מספיק מתקנים. רמת המאמנים בקבוצות ובנבחרות לא מספיק טובה, ואין אף תוכנית ארוכת טווח שבסופה בוחנים אם הצלחנו או נכשלנו. הכל מקרי ולא מתוכנן. גם מינוי המאמנים לנבחרות השונות ולתפקידים המקצועיים הרבים הוא לא על בסיס ניסיון ויכולת, אלא על בסיס חברות וסידור עבודה - וככה הכדורגל הישראלי לא יוכל להתקדם לעולם.

1 צפייה בגלריה
הדנים חוגגים
הדנים חוגגים
הדנים חוגגים
(צילום: EPA)

על כר הדשא בקופנהגן ראינו נבחרת אחת שיש לה תוכנית משחק סדורה, שיטה וכיוון, מול נבחרת שבה הכל מקרי ובעיקר נראתה מבוהלת מעצם המעמד. וילי רוטנשטיינר מקובע. מקובע בבחירת ההרכב ומקובע בשיטת ה-5-3-2.
עוד במשחק נגד אוסטריה כולם ראו את החולשה של הנבחרת: אופיר מרציאנו, עם משחק רגל גרוע שמייצר המון לחץ ויותר התקפות על שערו, הוא לא השוער הטוב ביותר שיש לישראל, ולא צריך להמשיך לשחק איתו בכוח. יחד איתו, טיבי ודגני הם פשוט עקב האכילס של נבחרת ישראל, הם לא מתאימים לרמות האלה. אחרי כמות איבודי הכדור והטעויות שהם עשו נגד אוסטריה, מה גרם לווילי לחשוב שנגד דנמרק הם יהיו טובים יותר? ההופעה שלהם בדנמרק צריכה להיות גם האחרונה במדים הלאומיים. אל-חמיד וביטון יכולים לאייש את העמדה בצורה טובה יותר, ובכלל, בלמי העתיד של ישראל - ארד, דהן ונחמיאס - צריכים להשתלב בסגל ולנסות להרכיב חוליית הגנה חדשה ורעננה.
ועם כל הכבוד לביברס נאתכו, הוא לא יכול להחזיק את מרכז המגרש ביחד עם שחקן נוסף. שחקני הקישור שיש היום לישראל הם דינמיים, חזקים ויודעים לנווט את המשחק, והגיע הזמן לתת לדם הצעיר את המפתחות גם במרכז המגרש. שחקנים כמו אבו פאני, דור פרץ, גלזר, לביא, זרגרי ועוד לא מעט שיוכלו להוביל.
רוטנשטיינר חייב לצאת מהקיבעון שלו בנוגע לבחירת ההרכב ושיטת המשחק, אחרת לא נצליח לסיים במקום השני בקמפיין הנוכחי. ועם כל החוליים הרעים שיש בכדורגל הישראלי, ניצחון במשחק אחד יהפוך את הקערה ושוב נהיה בעמדה טובה לקראת סיום הקמפיין. ניצחון בסקוטלנד בחודש הבא וישראל תחזור למקום השני.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.