בעונת 2015/16 נורבגיה נחשפה לדבר מדהים: ילד בן 15, בן של שחקן עבר, כבש 18 שערים ב-14 משחקים בקבוצת המילואים של ברינה. ראש וחצי מעל כולם, היה זה ארלינג הצעיר, בנו של אלפי הולאנד - זה שרוי קין גמר לו את הקריירה בתיקול שנחשב "פרוע אי פעם" בעולם הכדורגל. אותו ילד גבה קומה הוקפץ כבר באותה עונה לבוגרים, ובסיומה עבר לקבוצת הפאר בנורבגיה - מולדה.
ואז הסטטיסטיקה החלה להתפוצץ: 17 שערים במולדה ועוד 29 שערים בזלצבורג. עם כושר כזה, עוד לפני גיל 20 דורטמונד לא חשבה הרבה ורכשה אותו. המספרים? הוכפלו. 85 שערים בשלוש שנים - נתון לא הגיוני אם לא קוראים לך מסי או רונאלדו. הפלא הנורבגי הושווה לזלאטן בשל גודלו העצום (1.95 מ'), אך במהרה ברחבי אירופה הבינו שמדובר במשהו אחר לגמרי, סוג של טרמינייטור שמשלב את זלאטן עם רונאלדו נזאריו הברזילאי.

1 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם ארלינג הולאנד
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם ארלינג הולאנד
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם ארלינג הולאנד
(OLI SCARFF/AFP)

הבאה בתור לעשות את עסקת חייה הייתה מנצ'סטר סיטי האנגלית, ששילמה את סעיף השחרור (ההזוי( של 60 מיליון אירו. בגיל 21, ארלינג ידע שהמבחן האמיתי מגיע עכשיו. לשחק באלופת אנגליה 7 פעמים בעשור האחרון זה חתיכת משקולת על הצוואר. אבל להולאנד המבחן לא היה אפילו תרגיל: 60 שערים ב-63 משחקים. פשוט ככה. 35 שערים בעונת פרמייר-ליג (שבירת השיא של אלן שירר ואנדי קול) וזכייה בטרבל - אליפות, גביע וליגת האלופות.
פורסם לא מזמן על שימור הגוף והתזונה של הולאנד. הוא אוכל כ-6,000 קלוריות ביום כדי לתדלק את גופו לאימונים ולמשחקים, משתמש במערכת סינון מים כדי להבטיח שהוא שותה מים באיכות גבוהה ועוד. המיוחד בפלא הנורבגי הוא שאינו מתנהג כמו 1.95 - הוא רץ מהר מאוד, הוא טכני וחד, ולא פחות מכך הוא אינטליגנטח במיוחד על המגרש, בהתנהלות עם הכדור ובלעדיו. המספרים שלו לא מפסיקים לטפס, ומאז שהוא משחק כדורגל מקצועני הוא כובש בדו ספרתי כל עונה, והוא רק בן 23 - בלתי נתפס.
מהר מאוד ההיסטוריונים פתחו את המחברות ובדקו אם הוא עתיד להיות החלוץ הטוב בכל הזמנים. ההשוואה הייתה כמובן לרונאלדו הברזילאי, שעד גיל 21 כבש 124 שערים במועדונים בהם שיחק וסה"כ 298 שערים בקריירה. הפציעות היו בעוכריו, שכן אם היה נשאר כשיר היה לבטח מכפיל את כמות הכיבושים שלו.
הולאנד הוא לא עוד חלוץ, לא עוד סקורר. הוא מכונה משומנת קרת רוח - Mean Machine, כמו איבן דראגו ברוקי, כמו המחסל בשליחות קטלנית - הרגש לא קיים, יש מטרה בלבד. אם ימשיך כך, אין שום צל של ספק שהעולם יקבל את החלוץ הטוב בהיסטוריה של המשחק. הכובש הגדול ביותר, והחד ביותר שידעה אירופה בפרט והעולם בכלל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.