הפיטורים האלה לא הפתיעו אף אחד. שלשום בערב, רגע אחרי ההדחה מהגביע על ידי בני־יהודה מהליגה הלאומית, התקבלה בהפועל ת"א ההחלטה להפסיק את עבודתו של המאמן ניר קלינגר. אתמול בצהריים הוא הספיק להעביר את האימון, אבל עוד לפני כן המנהל המקצועי, עומר בוקסנבוים, כבר נפגש עם קובי רפואה על מנת לבחון את מועמדותו להחליף אותו.
המהלך בוולפסון הושלם תוך שבועיים. בוקסנבוים, ששימש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער, חתם על חוזה לארבע שנים כמנהל המקצועי של כל המועדון והיה אמור להתחיל בינואר את ההכנות לעונה הבאה, אבל הוא החל לעבוד מיידית בגלל המשבר בקבוצה הבוגרת. בוקסנבוים חשב על אפשרות למנות בעונה הבאה את אורי אוזן, שאימן תחתיו את קבוצת הנוער של המועדון, אבל בהנהלה העדיפו כרגע את רפואה ולאחר שיחה מקצועית בין השניים נתן בוקסנבוים לבעלים את האור הירוק לבצע את המהלך.
5 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
לא סיפרו לו כמובן על הפגישה עם רפואה. קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
הסכים לפשרה. רפואה
(צילום: ראובן כהן)
בקבוצה לא סיפרו כמובן לקלינגר על הפגישה עם רפואה, והוא העביר בשעה אחת בצהריים אימון שחרור, שלאחריו נקרא לשיחת הפיטורים עם אחד הבעלים, איציק ניסנוב, ועם המנכ"לית אודליה פרידמן. הפגישה נמשכה דקות ספורות, ובמהלכה אמר ניסנוב לקלינגר בין השאר: "אנחנו צריכים לעשות זעזוע, הקבוצה לא מנצחת בשבעת המשחקים האחרונים, כולל הפסד בגביע המדינה נגד בני־יהודה. נשלם לך את מה שצריך, ואם תאמן קבוצה אחרת זו תהיה הקטנת נזק. עבדנו ביחד שנתיים, שיהיה לך בהצלחה".

"הקבוצה הכי לא מאומנת בארץ"

מיד לאחר הודעת הפיטורים לקלינגר נקרא רפואה להגיע למתחם האימונים בוולפסון כדי לחתום על החוזה. בוקסנבוים רצה שהחוזה יהיה תקף רק עד לסיום העונה הנוכחית, רפואה התעקש על עונה וחצי, ובסופו של דבר הוחלט על פשרה: המאמן חתם עד לסיום העונה, כפי שצוין בהודעה הרשמית של המועדון, אבל נקבע שאם הפועל ת"א תגיע לפלייאוף העליון הוא יקבל הארכה אוטומטית לחוזהו.
5 צפייה בגלריה
עומר בוקסנבוים
עומר בוקסנבוים
החל לעבוד מיידית. בוקסנבוים
(צילום: ראובן שוורץ)
גורם בכיר במועדון הסביר את ההחלטה לפטר את קלינגר: "היינו הקבוצה הכי לא מאומנת בארץ, והבעלים נשכו שפתיים תקופה ארוכה. קלינגר היה פה שנתיים שלמות ולא ממש הצליח לקדם את המועדון. הוא קיבל את כל מה שהוא צריך, אבל למעט הצלחה בגביע וחצי עונה אחת בליגה, זה נראה גרוע. בעונה שעברה כמעט ירדנו ליגה, והשנה אנחנו לא פוגעים כבר כמה מחזורים. היינו צריכים לפטר את קלינגר מיד אחרי הדרבי, זה היה הדרבי הכי מביש של הפועל מאז ומעולם, התרפסות שביישה את המועדון כולו".
כבר אחרי התיקו נגד הפועל ירושלים, בועז תושב ואיציק ניסנוב רצו לפטר את קלינגר, אבל שרון ניסנוב התעקש וסירב לבצע את המהלך. בקבוצה הוחלט לתת למאמן צ'אנס נוסף עד אחרי משחק הגביע, כשבתווך היה גם המפגש עם מכבי נתניה (1:1), שלא הוסיף לו נקודות זכות.
5 צפייה בגלריה
שרון ניסנוב
שרון ניסנוב
הפיטורים של קלינגר לא הפתיעו אף אחד. ניסנוב
(צילום: עוז מועלם)
הפועל ת"א תשלם, כאמור, את מלוא שכרו של קלינגר עד לסיום העונה, אלא אם כן ימצא לעצמו קבוצה. בגלל המגבלות הפיננסיות שנובעות מרשת הביטחון הקבוצה תתקשה לבצע מהפכה בסגל השחקנים והיא תוכל לכל היותר להתחזק בשחקן אחד או שניים, או להחליף שחקנים עם קבוצות אחרות, כשבמועדון יעקבו אחרי הנעשה בבית"ר ירושלים.

הקדנציה השלישית של רפואה בוולפסון

זאת הפעם השלישית שרפואה חותם כמאמן הפועל ת"א. הראשונה הייתה לפני ארבע שנים, כשהקבוצה רשמה פתיחת עונה לא טובה בליגה הלאומית, והוא החליף את מוטי איוניר. רפואה העלה את האדומים לליגת העל והמשיך לעונה נוספת, אבל פוטר אחרי עשרה מחזורים בלבד, ובמקומו מונה אופיר חיים. המאמן החדש החזיק מעמד 40 יום בלבד, ורפואה חזר לאמן את הקבוצה כדי להוביל אותה למקום השמיני. בסיום העונה הודיעה הקבוצה על סיום תפקידו של רפואה בעקבות מחלוקות בין הצדדים, והמאמן תבע את המועדון בבוררות. בינתיים הוא הספיק לעשות סולחה עם האחים ניסנוב, מה שסלל את דרכו לקדנציה שלישית בקבוצה.
5 צפייה בגלריה
קובי רפואה חוגג
קובי רפואה חוגג
קובי רפואה במשחק העלייה של הפועל ת"א ב-2018
(צילום: ראובן שוורץ)
רפואה מביא איתו לוולפסון את עוזרו הקבוע, נמרוד קוסטיקה, שעבד איתו גם בפעם שעברה בקבוצה ובעונה שעברה בקריית־שמונה, כשגם סלים טועמה יישאר כאחד מעוזריו. המאמן החדש דיבר כבר עם הבעלים והבהיר כי הקבוצה חייבת להתחזק על מנת להגיע לפלייאוף העליון, כשהעמדה הדחופה ביותר היא החלוץ.
ההחלטות יתקבלו אחרי שלושת המשחקים הקרובים נגד מ.ס אשדוד, קריית־שמונה ומכבי פ"ת, ואז ייפתח חלון ההעברות שבו ינסה רפואה לבצע מספר שינויים.
המבחן הקרוב של רפואה יהיה כבר מחר מול אשדוד, בקרב בין שתי קבוצות שהודחו מהגביע על ידי יריבות מהליגה הלאומית. הפועל תחסר את דן איינבינדר המוצהב ואת שני הקשרים הפצועים, שלומי אזולאי ופארליי רוסה. לעומתם יחזרו לסגל שי אליאס, דני גרופר ועידן ורד.
"אני מודע לזה שצריך פה שינויים לא מעטים כדי לשפר את הקבוצה", אמר רפואה לאנשי המועדון. "עשיתי את הדבר הכי טוב כשחיכיתי כל הזמן הזה כדי לחזור בסופו של דבר למקום שאני הכי אוהב לעבוד בו, המועדון שאני הכי שמח להיות חלק ממנו בשביל האוהדים שלו. אני מבטיח שנשחק כדורגל כדי שכולם ייהנו".