אין צורך להציג את איש העסקים רומן אברמוביץ', איש העסקים הרוסי. לצד עיסוקיו הרבים כאיל נפט, במשך שנים הוא היה מזוהה עם צ'לסי ועם הכניסה ההמונית של אנשי העסקים הזרים לתחום הכדורגל, באנגליה ומחוצה לה. הרבה לפני עידן השייח'ים של מנצ'סטר סיטי ופאריס סן-ז'רמן, האוליגרך היה החלוץ לפני המחנה. כמובן שהכסף תורגם להצלחות מקצועיות: צ'לסי קנתה את השחקנים הטובים ביותר שאפשר להשיג (ואת המאמנים) וזכתה בשלל תארים, בהם 5 אליפויות, 5 גביעים אנגליים ופעמיים ליגת האלופות. הכל נראה ורוד ונדמה היה שמדובר בחתונה קתולית.
רצה הגורל, והקשר של אברמוביץ' עם אדם בשם ולדימיר פוטין קטע את הכל באבחה אחת. המלחמה העקובה מדם שעודנה מתנהלת בין רוסיה לאוקראינה גרמה לשורה של הטלת סנקציות, בהן בתחום הכלכלה והספורט - על רוסיה ועל אישים המקורבים לנשיא שלה. אברמוביץ' סבל מכך ועל כן החליט למצוא קונה. הוא מבין שעל מנת לא לסכן את צ'לסי, הצעד הכרחי, כואב ככל שיהיה.

1 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
רומן אברמוביץ'
(צילום: AP)

איך צ'לסי תושפע מכך? לטווח הקצר נראה שלא, אך יש להניח שבמעבר לרוכש המיועד תיווצר תקופת הסתגלות. ייתכן ויהיה צורך להצניע לכת, לצמצם בהוצאות ולסבול כמה שנים עד לפריחה מחודשת. הבעלים החדש, מי שלא יהיה, כבר יבין זאת במהרה.
לכך יש לקח רציני ביותר - מה שבא בקלות הולך בקלות. אם מגיע אדם שמעוניין לרכוש קבוצה, יש לבדוק מיהם האנשים אליהם הוא מחובר, אם אין לו עבר פלילי או חשדות לפלילים והחשוב מכל - אם הוא לא משמש כזרוע מבצעת של משטר חשוך ואפל, המאיים על שלום העולם. ספורט ותארים הם דבר חשוב, אבל מתגמדים לעומת דבר אחר, החיים עצמם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.