אוליביה ז'ירו הוא חלוץ מהזן הישן: גבוה, חזק, שולט ברחבה ובעל משחק ראש טוב.בשנים האחרונות הוא שיפר את מיומנויות המשחק גם מחוץ לרחבה, מה שבא לידי ביטוי בכך שהוא מחלץ כדורים בעיגול האמצע וכן יודע לשמש כמוביל כדור.
בכל מהלך הקריירה שלו המאמנים לא העריכו את יכולותיו המקצועיות (לכן הוא לא היה שחקן הרכב באף קבוצה), אך השחקנים נהנו לשחק איתו היות שקל למצוא אותו ברחבת היריב.
1 צפייה בגלריה
אוליבייה ז'ירו חוגג עם החברים
אוליבייה ז'ירו חוגג עם החברים
אוליבייה ז'ירו חוגג עם החברים
(צילום: EPA)
ההיסטוריה שלו מספרת סיפור אחר. ז'ירו הוא חלוץ וירטואוז, אבל לא מוערך מספיק – לא על הרגעים של גאונות ולא על ההשקעה הגדולה. כמעט תמיד הוא נדרש להוכיח את עצמו אל מול גלי ביקורת. העניין הוא כי ז'ירו רגיל לכך. הוא בא מלמטה, ותמיד גורם לספקנים לאכול את הכובע. חבריו קוראים לו "עוף החול מגרנובל".
ז'ירו התחיל את הקריירה בגרנובל, רק ששם לא באמת האמינו ביכולותיו המקצועיות. הוא תופקד כשחקן אגף ולא כחלוץ רחבה קלאסי (תפקיד בו לא בא לידי ביטוי). בשנת 2007 יצא להשאלה באיסטר מהליגה השלישית, שם דאגו להציב אותו במרכז הרחבה וקיבלו יבול נאה של 14 שערים, למרות הכל גרנובל לא רצתה אותו חזרה והוא נאלץ לעבור דרך חתחתים עד שהגיע למעמד שלו כיום.
הוא הלך לטור בליגה השנייה, הוכתר תוך שנתיים למלך השערים, והגיע לליגה הבכירה בדלת הראשית כשחתם במונפלייה, בעוד גרנובל של בז'דארביץ' בדיוק ירדה – ולא שבה לעולם. אוהדי מונפלייה לא סימפטו אותו בהתחלה ושרקו לו בוז. הוא הביא להם אליפות מדהימה בעונתו השנייה בקבוצה, עם 21 שערי ליגה, ועל הדרך גם זכה לזימון ראשון לנבחרת צרפת בגיל 25.
ז'ירו החל לשחק בנבחרת צרפת בנובמבר 2011. הוא נכלל בסגל הנבחרת ליורו 2012, מונדיאל 2014, יורו 2016 והיה שותף לזכייה במונדיאל 2018. יש לו 110 הופעות בינלאומיות (מקום חמישי בכל הזמנים), והוא כבש 46 שערים במדי הנבחרת.
האגדה מספרת שבינואר 2020 היה ז'ירו ששיחק באותה תקופה בצ'לסי קרוב לחתימה באינטר כממלא מקומו של קשר נבחרת צ'ילה אלכסיס סאנצ'ס שנפצע. שני מכשולים מנעו את ביצוע העסקה: 1: צ'לסי סירבה להתפשר על תג מחיר של 10 מיליון יורו, שהיה לכל הדעות מוגזם עבור שחקן בן 33 שחוזהו היה אמור לפוג בקיץ. 2. חברה של אמא שלו העונה לשם ניקול טענה שלא כדאי לו לעבור למילאנו.
ב־2017 כאשר שיחק ז'ירו בארסנל המליצה לו ניקול שלא לעבור לאברטון שרצתה אותו, והמהלך השתלם בכך שמי שהיה עד אז שחקן ספסל הפך להיות שחקן הרכב, ועזר לקבוצה לעלות לליגת האלופות בו היא זכתה שנה לאחר מכן.
בתחילת העונה עבר ז'ירו למילאן תמורת סכום צנוע של מיליון יורו. מילאן היא הקבוצה הראשונה בה גם האוהדים והפרשנים יודעים מהרגע הראשון איזה נכס אדיר הוא ז'ירו.
נכון לעכשיו יש לו שבעה שערים ב־15 הופעות, אך לכל שער חשיבות מיוחדת. כך למשל באוקטובר האחרון כבש שער נגד ורונה שהחל את המהפך של מילאן שניצחה 2:3 למרות שפיגרה במחצית 2:0.
במחזור האחרון באיטליה הוא כבר כבש צמד שערים בדרבי המילאנזי מול אינטר אשר הגדיל את הסיכוי של מילאן לזכות בתואר האליפות הנכסף. וכן, ז'ירו יודע שכדי להיות בסגל נבחרת צרפת למונדיאל 2022 שייערך בקטאר הוא חייב להיות טוב במדי הרוסונרי, וזה כנראה מה שמדרבן אותו להצליח שם.
אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
פורסם לראשונה: 07:04, 13.02.22