נבחרת ישראל בכדורסל תתמודד נגד פולין, גרמניה ואסטוניה בקמפיין מוקדמות המונדובסקט 2023. הנבחרת תנסה להעפיל לטורניר הגמר בפעם השלישית בהיסטוריה והראשונה מאז 1986.
טורניר גביע העולם לנבחרות יתקיים בעוד שנתיים לראשונה בשלוש מדינות – אינדונזיה, פיליפינים ויפן. כמו בקמפיין המוקדמות הקודם, המשחקים יתקיימו במקביל בארבע יבשות – אמריקה, אסיה, אפריקה ואירופה, שם תתמודד נבחרת ישראל.
4 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
ים מדר
(צילום: עוז מועלם)
על פי שיטת המוקדמות, המטרה הראשונה של ישראל היא לסיים באחד משלושת המקומות הראשונים. שלוש הראשונות בכל בית יעלו לבית נוסף, שם יתאחדו עם שלוש מהבית המקביל (A-B, C-D, E-F, G-H) כשהן גוררות את התוצאות שלהן מהבית הראשון.
בשלב הבא ישחקו הנבחרות נגד השלוש אותן לא פגשו בבית המוקדם, כשכל התוצאות נחשבות ובסופו של דבר שלוש הראשונות מהבית בשלב השני ובסך הכל 12 נבחרות מאירופה יעלו למשחקי גביע העולם בקיץ 2023. הבית של ישראל יצטלב עם הבית שכולל את שבדיה, סלובניה, קרואטיה ופינלנד.
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת חוגגים עלייה ליורובאסקט
שחקני הנבחרת לפני כשנה
(צילום: FIBA PHOTO)
גם הקמפיין הזה יתקיים בשיטת החלונות. בכל חלון שיערך 9 ימים תקיים כל נבחרת שני משחקים ובסה"כ ב-6 חלונות 12 משחקים. החלון הראשון יתקיים בנובמבר 2021 ואחריו פברואר 2022, יוני 2022, אוגוסט 2022 (ימים ספורים לפני היורובאסקט), נובמבר 2022 ופברואר 2023.
החלון הראשון יתקיים כאמור בנובמבר הקרוב, בו תארח ישראל את פולין ותתארח באסטוניה. בחלון פברואר 2022 תארח ישראל את גרמניה ולאחר מכן תתמודד מול גרמניה גם בחוץ. בחלון יוני 2022 תשחק ישראל בחוץ מול פולין ובבית מול אסטוניה במחזור האחרון.
נבחרת גרמניה, שהגיעה עד לרבע גמר הטורניר האולימפי, נחשבת ליריבה חזקה מאוד. הכוכב שלה הוא דניס שרודר, שעבר הקיץ לבוסטון ולא צפוי להיות בסגל, בדיוק כמו דני אבדיה, בשני החלונות הראשונים של המוקדמות.
4 צפייה בגלריה
דניס שרודר מאוכזב
דניס שרודר מאוכזב
דניס שרודר וגרמניה יהוו משוכה גבוהה מאוד
(צילום: fiba.com)
את פולין פגש ישראל במוקדמות יורובאסקט 2021 והשיגה שני ניצחונות. הכחולים-לבנים יתמודדו נגדה גם באליפות אירופה בקיץ הבא. את אסטוניה פגשה ישראל במוקדמות מונדובאסקט 2019, ניצחה בארץ וספגה בחוץ הפסד מביך.
יו"ר הועדה המקצועית באיגוד, עמוס פרישמן, הגיב להגרלה: "המטרה הראשונה שלנו מרגע זה, היא לסיים בין שלוש הראשונות בבית המוקדם, כדי לעבור לבית השני ועם כמה שיותר ניצחונות. יש לנו נבחרת טובה וכמובן שהמטרה הסופית היא לנסות להגיע לגביע העולם 2023, אבל הדרך לשם ארוכה. הפעם במהלך המוקדמות מצפה לנו גם אליפות אירופה בקיץ הבא. אנחנו נדאג שנבחרת ישראל תקבל את התנאים הטובים ביותר להצליח ואני מאמין בדור השחקנים הנוכחי שיוכל להביא אותנו להישגים בשנים הקרובות".
4 צפייה בגלריה
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
עודד קטש בתדרוך בפסק זמן
השחקנים מעוניינים שקטש ימשיך, באיגוד טרם החליטו
(צילום: FIBA photos)
נכון לעכשיו לא ברור מי ייאמן את נבחרת ישראל בקמפיין הבא, מכיוון שחוזהו של עודד קטש מסתיים באוקטובר ועדיין לא ידוע אם ימשיך בתפקידו. באיגוד לא אהבו את החלטתו להגיש תביעה לאחר הוצאתו לחל"ת בתקופת הקורונה ובשל כך שוקלים להחליפו. זאת, למרות שביעות הרצון מעבודתו המקצועית.
שחקני הנבחרת מעוניינים שקטש ימשיך בתפקידו וחלקם אף פנה באיגוד בבקשה להמשיך את ההתקשרות עימו, מה עוד שהוא פנוי אחרי שלא חתם באף קבוצה העונה ולא נראה שיעשה זאת אחרי שכל הקבוצות בארץ החתימו מאמנים. יחד עם זאת, גם אריאל בית הלחמי וגיא גודס מועמדים לקבל את התפקיד.