כולם חכמים בדיעבד. ההנהלה מוכרת לאוהדים לוקשים, שמות גדולים, סרטוני היילייטס, סיפורי חמישיות פוטנציאליות, דירוג של מכבי בטופ 8 של היורוליג בתום העונה והגעה להצלבה. ואז מגיעים שני משחקים מבישים, וגם אותם מוכרים לנו בלא הספקנו להתכונן, הקורונה פגעה בנו, ומאמן הקבוצה יאניס יוצא לפרשנים ובשיא הכנות מתנצל וכועס. שכחתם שלפני זה מכרתם לנו שיש פתיחת עונה קלה עם שני משחקי בית וכו'?
ת'כלס, הנה האמת: שניים מהזרים שהבאתם כבר אחרי השיא שלהם, זה למה הם לא חתומים בקבוצות גדולות. לא כי המאמנים לא היו טובים, אלא כי הם כבר לא מספיק טובים/מתאימים לרמה של היורוליג. איך אנחנו יודעים? אחד לא מסוגל לעבור שחקן בכדרור וחייב שייצרו לו מצבי קליעה, והשני אמור להיות מפלצת דאנקים עם קליעה סבירה, אבל הרגליים לא נראות משהו.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
הבלוף האמיתי הוא כמובן בעמדת הרכז, העמדה הכי חשובה במגרש. לכל קבוצת יורוליג בטופ 8 יש רכז ברמה גבוהה שיודע להניע את חבריו ולייצר מצבים. והנה, שוב קיבלנו את אותו בלוף של שלושה רכזים ברמה בינונית ומטה, שלאף אחד מהם אין שום יכולת אמיתית וראיית משחק ברמה גבוהה.
התוצאה של כל הדבר הזה היה הפסד מביש לקבוצה בינונית שפשוט סגרה את ההגנה והבינה שלמכבי אין אינטליגנציית משחק בשני צידי המגרש. ואת סקוטי ווילבקין אפשר לסגור עם דאבל/טריפל טים ולהתיש אותו. כל השאר תשאיר להם מגרש פתוח ו־40-50% שיסתיים בסל.
כשבונים קבוצה כזו ללא שום חשיבה אמיתית אז שחקנים המכונים שחקני נשמה מתבלטים, ומייצרים תחושה של משהו. בתור אוהד ותיק ממש התבאסתי עליכם בחמישי, התביישתי, הבנתי שמכרתם לנו בלוף.
ועכשיו קבלת החלטות אמיתית: לשחרר את אוואנס ואת וויליאמס ולהביא שני שחקנים מוכחים שירימו את הקבוצה. אה, שכחתי, הם שיחקו מולנו במשחק האחרון. לא מעניין כבר מתי אנטה ז'יז'יץ' יחזור והבלוף של בנדר שתמכרו לנו. את הכרטיס שלי למשחק מול פנאתינייקוס. פייר בא לי למכור חבל לי על הזמן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.