ארטיום דולגופיאט עדיין מעכל בהדרגה את הזכייה במדליית הזהב האולימפית בתרגיל הקרקע, והבוקר (חמישי) התייצב המתעמל הישראלי לריאיון באולפן ynet.
טוקיו 2020 ב-ynet – למתחם המיוחד
"האמת היא שפשוט מטורף כמה שקיבלו אותי פה, וגם כמה שאנשים באים ומצטלמים איתי", אמר דולגופיאט כשנשאל על החזרה הביתה. "כל כך הרבה שנים הלכתי עם החלום הזה, ובתוך דקה ו-10 שניות של התרגיל שלי, החלום שלי התגשם. זה פשוט מטורף ואני עד עכשיו לא מאמין לזה".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
גם נדיה קומנץ' בירכה. דולגופיאט
(צילום: קובי קואנקס)
בין המברכים ששלחו הודעות נרגשות לדולוגפיאט אחרי ההישג הייתה גם מתעמלת העבר האגדית נדיה קומנץ'. "הרבה אנשים בירכו אותי ובאמת מרגש מאוד שפתאום כולם מכירים אותי, אני לא רגיל לזה כל כך", ציין הישראלי.
דולגופיאט התייחס לאולם ההתעמלות החדש שנפתח במכון וינגייט, ששיפר את תנאי האימונים בצורה משמעותית. "בנו לנו אולם חדש בווינגייט, רק לנבחרת, אז זה נתן לנו אפשרות להתאמן באולם שאין בו הרבה ילדים. זה רק לנבחרת, עם מכשירים חדשים, וזה נתן לנו שקט על הראש גם בתקופת הקורונה. זה הציל לנו את החיים".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאט
דולגופיאט בתרגיל הגמר בטוקיו
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט בנתב"ג
ארטיום דולגופיאט בנתב"ג
דולגופיאט בקבלת הפנים בנתב"ג. לא רגיל לפרסום
(צילום: מוטי קמחי)
שר האוצר אביגדור ליברמן אמר בריאיון ל-ynet שהוא מתכוון לפעול לכך שספורטאים לא יצטרכו לשלם מיסים גבוהים על כספים שמגיעים להם כפרס בעקבות זכייה במדליות. "אני רק אשמח אם זה יקרה. מצד שני אלה החוקים של מדינת ישראל, אז אני מכבד את כל החוקים, גם אם אני אוהב את זה וגם אם אני לא אוהב", אמר דולגופיאט.
בנוגע לדיון הציבורי על כך שדולגופיאט לא יכול להתחתן ברבנות ולהירשם לנישואים בארץ מסיבות הלכתיות, אמר המדליסט האולימפי: "אני לא אוהב לדבר על הדברים האישיים שלי. אם זה יתאפשר זה יהיה טוב מאוד, אבל כמו שאמרתי לפני זה, אני מכבד את כל החוקים בארץ ואני גאה במדינה הזאת".
4 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום עם המדליה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום עם המדליה
"גאה במדינה". בטקס הענקת המדליות
(צילום: רויטרס)
דולגופיאט ציין שיעשה הכל כדי לזכות בעוד מדליה מוזהבת באולימפיאדת פריז 2024, ודיבר על המשך הדרך בענף: "אפילו אין זמן לנוח, כי משתנה אצלנו החוקה וצריך להכין תרגילים חדשים. צריך לעשות אותם הכי מושלם שאתה יכול, וזה לא קל".