אחרי 11 מחזורים בבונדסליגה נשארו שתי קבוצות שעדיין לא הפסידו העונה, באיירן מינכן ובאייר לברקוזן. אם היו שואלים אותנו בערב פתיחת העונה מי תהיה בלתי מנוצחת בגרמניה בשלב הזה, כנראה שהיינו אומרים רק את שמה של באיירן.
אז מה הסוד של הקבוצה המפתיעה? ראשית זה המאמן. צ'אבי אלונסו לא נפל במשוואה הידועה של שחקן עבר גדול=מאמן לא מספיק טוב. הספרדי מייצר כדורגל משובח בלברקוזן, שזה אומר 34 שערים (3.1 למשחק). משובח זה אומר גם 60.5 אחוז החזקה בכדור בממוצע, משובח זה 7.7 בעיטות למסגרת. טוב אז הבנו שבאייר לברקוזן טובה בכל הקטע הזה של המספרים אבל איך זה באמת נראה על הדשא?
1 צפייה בגלריה
שחקני לברקוזן
שחקני לברקוזן
שחקני לברקוזן
(האתר הרשמי של באייר לברקוזן)
המערך של הקבוצה על הנייר הוא 3-4-2-1, אבל על הדשא כשהיא מחזיקה בכדור הוא בעצם 3-2-4-1. שני הקשרים האחוריים, פאלסיוס בימין וג'אקה בשמאל, משחקים את הדאבל פיבוט כמו שאומרים. מעליהם נמצאים פלוריאן וירץ הסופר מוכשר ויונאס הופמן (הצטרף בקיץ מבורוסיה מנשגלדבאך). בצדדים ג'רמי פרימפונג המהיר שמרבה לעלות ובצד גרימאלדו שמשחק קצת יותר נמוך.
עכשיו כשהבנו מי השחקנים המרכזיים בהחזקת הכדור, בואו נדמיין איך זה נראה. נגיד ובאייר מתחילה את התקפה מהשער שלה תוך כדי שהקבוצה היריבה לוחצת אותה. באייר תבחר נגיד ללכת ימינה, אז כמובן שהשוער ימסור לבלם הימני. עכשיו מתחיל החלק המעניין – הבלם הימני שקיבל את הכדור מהשוער יצטרך או להעיף את הכדור קדימה או למסור למגן הימני שלו כי היריבה לוחצת אותו. אז במקרה של באייר, כמו שכבר הבנו, היא לא תעיף את הכדור, אלא תחזיק בו ככל הניתן.
מרגע המסירה של הבלם הימני אל עבר המגן הימני, שלושה שחקנים מרכזיים מבצעים תנועה ללא כדור, הראשון פאלסיוס, הקשר האחורי מצד ימין, שעושה תנועה קדימה כדי לפנות את השטח. מי שנכנס במקומו לעמדה הוא ג'אקה שנמצא בשמאל ועובר לצד ימין, שזאת בעצם התנועה השנייה. התנועה השלישית היא של פלוריאן וירץ, שרץ למעלה וימינה כדי לפנות שטח לתנועה הראשונה של פאלסיוס. כל התנועות האלה קורות בו זמנית. בסך הכל, ברגע המסירה של הבלם הימני למגן הימני, במצב הזה ג'רמי פרימפונג המגן הימני מקבל את הכדור שיש איתו עוד ארבעה שחקנים קרובים מהקבוצה שלו שיכולים לקבל את הכדור, הבלם הימני, ג'אקה, פאלסיוס ווירץ – וכך נוצר מחומש שמיצר לבאייר יתרון מספרי שמאפשר לה להעביר את הכדור בקלות שמאלה, שם מחכים הופמן וגרימאלדו, שכבר נמצאים ביתרון מספרי.
ואם צריך עוד שחקן אז יש את בוניפייס, החלוץ האדיר, שיכול לבוא לעזור בצד שמאל, מפה הדרך לשער כבר יחסית קלה עם יתרון המספרי. לבאייר יש שחקנים איכותיים ועוד שחקנים שמצטרפים מ"הגל השני", כך היא הופכת לקטלנית בחלק הקדמי. כל מה השהסברתי עכשיו תקף כמובן גם בצד שמאל.
המשכיות, כולנו מכירים את המושג הזה ששחקנים ומאמנים נורא אוהבים להשתמש בו, אבל במקרה של לברקוזן הוא באמת נכון, כל עוד צ'אבי אלונסו יישאר אצלה לעונה הקרובה (דבר שללא ספק יקרה) ושחקנים אדירים כמו פלוריאן וירץ ישארו גם אחרי ינואר אז לבאייר לברקוזן יש ללא ספק את האיכות העומק והמאמן כדי באמת לאיים על באיירן.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.