מכבי ת"א בנתה השנה סגל שחלקו הארי חדש, יחד עם המשך הישענות על הכוכב הגדול סקוטי ווילבקין ועל שחקן הציר הקרואטי אנטה ז'יז'יץ'.
החלק החזק של הקבוצה העונה יהיה ללא ספק ההתקפה - סקוטי, ג'יימס נאנלי, קמרון טיילור וקינן אוואנס הם קו אחורי קטלני. כולם מייצרים כוח אש אימתני עם יכולת חיפוי זה על זה, גם אם אחד או יותר תופסים יום לא טוב.

1 צפייה בגלריה
ווילבקין מלווה את זיו
ווילבקין מלווה את זיו
ווילבקין מלווה את זיו
(צילום: אורן אהרוני)

יחד עם זאת, ההגנה, לפחות עד שלא יוכח אחרת, היא נקודת התורפה של מכבי, בטח ביורוליג. הנעלם הגדול - וגם ההימור הגדול מבחינת מכבי - היא עמדת הרכז. העמדה הכי חשובה בכדורסל המודרני. מכבי בחרה ללכת על אוואנס המוכשר, שחקן צעיר וחסר ניסיון, כאשר ג'ונדי ויפתח זיו יגבו ויחליפו אותו. להערכתי, ביורוליג העמדה לא מאוישת בצורה אופטימלית, ושוב נראה את ווילבקין נדרש למלאכת הריכוז.
אוואנס קלעי מצוין ויודע לרכז, אך יכולת קבלת ההחלטות תחת לחצים הנדרשת ברמת היורוליג, טרם בשלה אצלו. בנוסף, הוא יזכה לשומרים חזקים וגדולים ולא יוכל להגיע לסקור אליו הוא רגיל. הוא יצטרך להתמודד עם פחות דקות משחק והרבה פחות נקודות. כאן הוא יימדד מבחינת האופי והאישיות.
את ג'ונדי כולנו מכירים - שחקן נשמה, מחויב, עם ניסיון מסוים ביורוליג וקליעה טובה אך לא יציבה, ויכולת חדירה סבירה לסל (ביורוליג היכולת הזו לא מספיקה). הגודל שלו בעוכריו ביורוליג, ולכן הוא יוכל, כמו בעונה הקודמת, להשתלב רק למספר דקות כמחליף. זיו לא ברמת היורוליג. העונה תהיה בשבילו טבילת האש ברמות הללו כמחליף. הרבה מאוד תלוי ביכולת שלו להכיל מצבים על המגרש, ובעיקר החלטות מאמן שלא תמיד יאהב.
את ההגרלה הנוחה שזומנה למכבי השנה ביורוליג קילקלה הקורונה, שמנעה מהקבוצה הכנה ראויה לעונה - או הכנה בכלל. אז מה היה לנו שם (על משקל אחד אלוהינו): 5 שחקנים מאומתים, 3 טורנירי הכנה שבוטלו, 2 משחקי אימון בארץ שכנראה רק אחד מהם יתקיים ואימון אחד עם סגל מלא. אכן מדובר בפגיעה משמעותית בהכנה של מכבי כקבוצה, שתקשה מאוד על יאניס בהובלת וייצוב מכבי לפתיחת עונת היורוליג, אבל כאן בא "אבל" גדול.
מכבי אמורה לעלות לשני משחקי בית (באיירן והכוכב האדום) בתחילת היורוליג, בהיכל מלא בקהל (כן, זה קורה). היא חייבת לקחת את שני המשחקים הללו. יאניס גם הוא במבחן ענק כאן. כל תוצאה אחרת תיחשב ככישלון ותכניס שוב את מכבי לבור מקצועי ועוד יותר מנטלי, אשר עלול להחריף במשחק 3 ביורוליג בחוץ מול מילאנו. אנחנו נהיה שם לעקוב , לעודד ולייחל לניצחונות הראשונים של עוף החול הצהוב בעונת 2021-22.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.