הקטע החמישי של הטור דה פראנס התקיים היום (רביעי), כאשר לראשונה בקריירה שלו ג'יי הינדלי תפס את המקום הראשון הכללי. הרוכב בן ה-27, שניצח בג'ירו ד'איטליה 2022 הפך לאוסטרלי השמיני אי פעם שמשיג את החולצה הצהובה, כשסיים את הקטע החמישי של הטור תוך 3:57:07 שעות והקדים שלושה רוכבים ביותר מחצי דקה.
חברו של הינדלי לקבוצת בורה-הנסגרוהה, עמנואל בוכמן הגרמני, סיים שני יחד עם ג'וליו צ'יקונה האיטלקי ופליקס גאל האוסטרי, כאשר השלושה חצו את קו הסיום בזמן של 3:57:39 שעות. אלוף השנתיים האחרונות טאדיי פוגצ'אר הסלובני סיים במקום השמיני, בעוד אדם ייטס הבריטי, שדורג הראשון לפני המירוץ היום, סיים במקום ה-15 בלבד, וירד למקום החמישי הכללי.
1 צפייה בגלריה
רוכב האופניים ג'יי הינדלי
רוכב האופניים ג'יי הינדלי
נטל את ההובלה. ג'יי הינדלי
(EPA/MARTIN DIVISEK)
לאור תוצאות המירוץ היום, החמישייה הראשונה של הטור עברה מספר תהפוכות, כאשר במקום השני אחרי הינדלי נמצא יונאס וינגגור הדני מקבוצת יומבו-ויסמה, כשהוא במרחק של 47 שניות מהמוביל. במקום השלישי נמצא צ'יקונה, ברביעי בוכמן וכאמור, ייטס חמישי.
מייקל וודס מהקבוצה הישראלית ישראל פרמייר-טק סיים במקום ה-19 והוא נמצא במקום ה-11 הכללי, במרחק שתי דקות מהמקום הראשון. בדירוג הקבוצות, הישראלים ירדו למקום התשיעי.