ערן זהבי הוציא לנו את המיץ עד שהחליט לחתום במכבי תל אביב. הוא לא הפסיק לרמוז דרך האינסטגרם (כמו ריקודים לצלילי "רקדי" של ישי לוי, השיר שהאוהדים שרים לו בבלומפילד), ורגע אחר כך רמז משהו אחר. כל סטורי שלו זכה לאלפי ניתוחים ברשתות החברתיות. הוא אוכל צהריים עם אבי ריקן? הוא בטח חותם במכבי ת"א. הוא שותה קפיריניה? הוא בדרך לבוטפוגו. הוא בבגד ים אדום? אה, זה בכלל קאמבק להפועל.
אולי היה צריך להפיק דוקו סטייל "ההחלטה" של לברון ג'יימס, אבל בארץ אין תקציב לזה. אז זהבי סידר לנו את הגרסה שלו באינסטגרם. זה כבר כמעט נמאס, הראש כבר אומר "שיחליט כבר, זה לא באמת מעניין", אבל אז, כשרגע ההכרזה הגיע - הלב קפץ. הקאמבק שאוהדי מכבי ת"א פיללו אליו שש שנים סוף סוף קרה, מספר 7 שוב צהוב. צמרמורת בכל הגוף. ואי אפשר לשלוט בה. זהבי חזר הביתה.
3 צפייה בגלריה
חוזר בדיוק בזמן. זהבי
חוזר בדיוק בזמן. זהבי
חוזר בדיוק בזמן. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
שש שנים שאוהדי מכבי ת"א עוקבים אחריו באדיקות, מתווכחים ברשת על חוזקתה של הליגה הסינית בה חורר רשתות, מתרגשים כשהוא שובר את שיא השערים של מוטל'ה שפיגלר בנבחרת ישראל, ומחזיקים לו אצבעות בגמר הגביע ההולנדי מול איאקס.
בחודש פברואר האחרון הגורל סידר לערן זהבי משחק מול מכבי תל אביב בבלומפילד, את העובדה שאיינדהובן ניצחה והדיחה את מכבי מאירופה אף אחד לא זכר. כולם חיכו לסצנת הסיום, בה כל הקהל ישיר לערן זהבי, והשירה בבלומפילד הייתה אדירה. החלוץ, בדרך כלל אדם מלא בכריזמה וביטחון עצמי, היה פתאום קצת נבוך מכמות האהבה שהוא קיבל. שם, כנראה, נשתל במוחו הרעיון לעשות קאמבק כבר בקיץ הקרוב, ולא לדחות אותו בעוד עונה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי בבלומפילד בפברואר האחרון
(צילום: עוז מועלם)
כי כרגע זהבי עדיין בשיאו, אפילו שביולי הוא יחגוג 35, הוא כבש בעונה החולפת 20 שערים בכל המסגרות במדי פ.ס.וו איינדהובן, למרות שעבר עונה לא קלה שכללה פציעה ושוד אלים של משפחתו. הוא לא בא למכבי כשהקריירה שלו בדעיכה, הוא מצטרף כשיש לו המון מה לתרום, ומכבי זקוקה לו יותר מתמיד. גיבור העל של הצהובים.
העונה החולפת הייתה העונה הגרועה ביותר של מכבי ת"א זה עשור, היא לא הייתה חלק ממאבק האליפות, היא חטפה שלישייה מהפועל באר שבע בחצי גמר הגביע, ובחלקים גדולים של העונה הייתה כבויה, חסרת אופי. צריכה שמישהו ידליק בה את הניצוץ.
3 צפייה בגלריה
איביץ'
איביץ'
איביץ'. השילוב בינו לבין זהבי מצית את הדמיון
(צילום: עוז מועלם)

הלחץ יהיה גדול

אז הבעלים מיץ' גולדהאר הביא את שני הכוכבים הכי גדולים של מכבי ת"א בעשור האחרון: המאמן ולדימיר איביץ', שזכה בשתי אליפויות מדהימות עם שני הפסדי ליגה בלבד. וערן זהבי, אחד השחקנים הגדולים בתולדות המועדון, שהביא לו שלוש אליפויות רצופות, שבמו רגליו העלה אותו לליגת האלופות, שאחראי על עשרות רגעי אושר צהובים, שריסק את הפועל בכל דרבי, שהיה אימת ההגנות בליגת העל. הסופרסטאר הגדול ביותר בכדורגל הישראלי מאז יוסי בניון.
הציפיות מזהבי בשמיים, בוודאי שאיביץ' עומד על הקווים, ובוודאי שעוד כוכבים יצטרפו אליהם. הציפייה ממכבי ת"א תהיה להתחבר באופן מיידי, לדרוס את הליגה בלי רחמים, לא להפסיד ולא לעצור לרגע, הפסדים לא יתקבלו בשקט. מכבי תל אביב היא קבוצה לחוצה, והעונה יהיה עליה אפילו יותר לחץ מהרגיל. לחץ שמזכיר קצת את עונת "הגלאקטיקוס" ב-2006, עם אבי נימני, ג'ובאני רוסו ואיל ברקוביץ', עונה שהסתיימה בהתרסקות. מצד שני, מכבי ת"א של היום רחוקה שנות אור ממכבי השכונתית ההיא. היא קבוצה שיודעת לקחת תארים ויודעת איך לצלוח משברים.
החזרה של זהבי תדליק גם את מכבי חיפה, האלופה הגאה בשנתיים האחרונות. אם היו בה סימני עייפות בסוף העונה, אז עכשיו היא קיבלה קריאת השכמה. היא לא תרצה להפסיד את האליפות ליריבה השנואה ועוד בעונה החזרה של הכוכב שלה. ועוד לא הזכרנו את הפועל באר שבע, שכבר לקחה אליפות כשזהבי היה בשיאו במכבי ת"א וכבש 35 שערים בעונה. גם האדומים צפויים להתחזק בצורה משמעותית בקיץ הקרוב, וצפוי מאבק משולש על האליפות. בדיוק מסוג האתגרים שמדליקים את זהבי. הוא כנראה לא היה מגיע אם מכבי לא הייתה צריכה אותו. בכל זאת, גיבור על.