בחלומי חזרתי אל הדשא המואר למשחק עונה כל היציעים מלאים מסביב זה היה לפני שהם התחילו עם ה-var חשבתי כבר שגול הבקעתי היה באופסייד! ה-var אמר אז בשביל מה כל כך שמחתי היה מיותר...
בהשראת המילים המקסימות והשיר הנהדר של אהוד בנאי, אני מנסה להעביר את דעתי על השימוש ב-var. אינני נכנס לשיקולים כמו מידת הדיוק של הטכנולוגיה, האינטראקציה בין אנשי ונשות ה-var לצוות השופטים במגרש, או התמונות של שופט נבוך צופה שוב ושוב במהלכי ה-var ומתקשה, כמו צוות השידור ואנו הצופים, לקבל החלטה. שלא לדבר על העצירות החוזרות ונשנות, ההפרעה לרצף המשחק, לתנופות, לשינויי מומנטום ולכל מה שעושה את הכדורגל משחק דינמי ומהנה כל כך.

1 צפייה בגלריה
אסולין בעמדת ה-VAR
אסולין בעמדת ה-VAR
(צילום: אביהו שפירא)

אני פשוט טוען שלעתים גם אם השופט מפספס דקויות כלשהן, נבדלון קטן, כדור שעובר במילימטרים בודדים את קו החוץ, או עבירה קלה שנעשתה חמישה מהלכים לפני הבקעת שער, לא בטוח שה-var, עם כל יכולותיו, מוכרח לאותת על כך ולסכל את השמחה הגדולה, האושר הצרוף, וההתלהבות העצומה של מבקיע השער, המבשל, המהלך הקבוצתי והקהל המריע. תבינו, פתאום, משום מקום, ומוקדם מדי, מגיע השקט שלאחר הסערה...
אני רוצה להחזיר אתכם 40 שנה אחורנית, לגמר מונדיאל 1982. איטליה מנצחת את מערב-גרמניה 1:3 במשחק לפנתיאון. זוכרים את מרקו טארדלי עוצר כדור, בועט תוך כדי נפילה לרשת ואחר כך פורץ בריצת אמוק ומנפנף ידיים לכל עבר? עכשיו תארו לכם אם בגלל עבירה, נגיד, שקרתה כמה מהלכים לפני השער' היה אז var שמתערב וקורא לשופט לפסול את השער? מה היה קורה אז לצעקתו של טארדלי? בלתי נתפס.
כדורגל הוא לא מדע מדויק. משחקי ענק מהעבר, חלקם בשחור לבן, משודרים שוב ושוב ואנו נהנים מהם ולא מוטרדים בשאלה האם חלק מהאירועים היו נפסלים לו היה אז var. אז ה-var יכול היה לסייע לאורי לוי המיתולוגי בפינתו "רגע של מחלוקת", אבל אני אישית לא בטוח שזה משרת היום את הענף, האוהדים, השחקנים והשופטים לדייק אותו... אגב, אינני מכליל. טכנולוגיית עין הנץ, למשל, נראית לי בהחלט במקום. אלא שתפקידה מוגבל לקו השער. זה דווקא היה עוזר לקבוע סופית אם הכדור של ג'ף הרסט בגמר המונדיאל של 1966 עבר או לא עבר את הקו. אבל זה בניגוד ל-var שמתפשט לכל עבר.
נכון, השופטים צריכים ללמוד, להתמקצע, להשתפר, לא רק אצלנו אלא בכל העולם. אבל זה נכון בכל מקצוע! לא בטוח ש-var היא הדרך המיטבית לכך. זו נקודת מבטי כאוהד ותו לא. לכן, לטובת הכדורגל, אני חושב שצריך למצוא איזון נכון יותר בין השימוש ב-var לבין ההתרחשויות במשחק. מכל מקום, גם אם ה-var כבר כאן, להשתדל לא לקטוע שמחה, לתת גם קצת לתוגה מקום (זה ספורט...) ולתת לכדורגל לשטוף את העיניים. בקיצור, להפעיל את חוק ההיגיון.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.