בוסטון סלטיקס (15:37) אמנם אוהבת לפגוש את ברוקלין נטס (20:31) - כשהיא ניצחה את כל עשרת המשחקים האחרונים בין הקבוצות, כולל הסוויפ המפורסם בפלייאוף האחרון - אבל הלילה (בין רביעי לחמישי) זה כבר היה משהו אחר לגמרי. במשחק שהיה חד צדדי לאורך כל אורכו, הביסה בוסטון 96:139 את ברוקלין והאקס קיירי ארווינג (20 נקודות).
"זה היה כואב", הודה מאמן ברוקלין ז'אק ווהן, "הם פתחו חזק וזה מה שעשה את ההבדל". למעשה, להגיד שהם רק "פתחו חזק" זה קצת לזלזל במה שעשו שחקני בוסטון הלילה. הרבע הראשון הסתיים בהובלה של בוסטון בלא פחות מ-30 נקודות. היא פתחה את המשחק עם 8 מ-8 מחוץ לקשת בדרך ליתרון 16:46 אחרי 12 הדקות הראשונות של המשחק. מדובר בפתיחה הטובה ביותר למשחק בתולדות המועדון. ג'ייסון טייטום סיים את הרבע הראשון עם 18 נקודות, כאמור שתיים יותר ממה שקלעו כל שחקני ברוקלין באותו פרק זמן.
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון טייטום ג'יילן בראון
ג'ייסון טייטום ג'יילן בראון
הצמד הטוב בליגה. טייטום ובראון
(צילום: רויטרס, גטי אימג'ס)
טייטום הוביל את קבוצתו עם 31 נקודות (7 מ-12 משלוש) ו-9 ריבאונדים, כשלצידו ג'יילן בראון קלע 26 (גם הוא עם 7 מ-12 מהשלוש). מדד הפלוס מינוס של טייטום, עמד על 46+, הגבוה ביותר במשחק העונה ב-NBA. את מי הוא עבר? את עצמו כמובן, אחרי שבניצחון על שארלוט סיים עם 45+.
מדובר במשחק ה-27 העונה בו טייטום ובראון קלעו 25 נקודות לפחות כל אחד, יותר מכל צמד אחר בליגה. "טייטום ובראון רעבים", אמר בסיום חברם לקבוצה הסנטר רוברט וויליאמס. "הם עדיין כועסים על איך שהעונה שעברה הסתיימה". טייטום עצמו אמר: "אני מרגיש מעולה. הגוף שלי מרגיש הרבה יותר טוב משהרגיש באותה תקופה בעונה הקודמת".
בצד המפסיד, קיירי התייחס בסיום לאקסית: "ברור לכולם שבוסטון רוצה לזכות באליפות והיא לא מבזבזת זמן בעונה הסדירה. הלילה זה הרגיש כאילו היינו עוד קבוצה בדרך שלהם, אנחנו צריכים להיות קבוצה שנלחמת נגדם".

ההצגה של ליליארד

דמיאן לילארד קלע הלילה 42 נק', מסר 10 אסיסטים וקלט 8 ריבאונדים - שהובילו את פורטלנד (26:25) לניצחון 112:122 בממפיס (19:32). מדובר משחקו ה-15 בקריירה של לילארד עם לפחות 40 נקודות ו-10 אסיסטים, ובכך הוא עקף את ג'רי ווסט בדרך למקום החמישי בתולדות ה-NBA בקטגוריה הזו.
2 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
משחקו ה-15 בקריירה עם לפחות 40 נקודות ו-10 אסיסטים. לילארד
(צילום: רויטרס )
זה גם היה משחקו התשיעי העונה עם 40 נקודות לפחות - והוא משתווה לאמביד במקום השלישי בליגה, אחרי לוקה דונציץ' (11) ויאניס אנדטוקומבו (10). "אני חושב שהשגנו כמה ניצחונות איכותיים", אמר לילארד בסיום. "זאת הייתה הקבוצה הכי טובה שהצלחנו לנצח".